Associacions de jutges demanen no abusar de les institucions per solucionar el problema de Catalunya

L'Asociación Profesional de la Magistratura, Asociación Francisco de Vitoria, Jueces por la Democracia i Foro Judicial Independiente reiteren que no correspon als membres del poder judicial "interpretar la història ni resoldre conflictes polítics"

Publicat el 16 de setembre de 2017 a les 18:21
L'associació Jueces para la democracia ha recordat al govern espanyol, a través del seu perfil de Twitter, que no pot abusar de les institucions ni de la via jurisdiccional per solucionar un problema polític. En aquest sentit, doncs, apunten que això provoca un problema de legitimitat constitucional a Catalunya.

En un comunicat emès conjuntament amb l'Asociación Profesional de la Magistratura, Asociación Francisco de Vitoria, i Foro Judicial Independiente reiteren que no correspon als membres del poder judicial "interpretar la història ni resoldre conflictes polítics, però sí exercir la funció jurisdiccional per fer complir la llei i la Constitució". Remarquen que els ciutadans estan obligats a complir les lleis. "La desobediència que desprestigia les normes jurídiques que protegeixen la dissidència, no és un acte heroic, sinó totalitari", diuen.
 


Comunicat d'AAJJ sobre la situació a Catalunya by naciodigital on Scribd