Astúries tornarà a les urnes el 25 de març

Álvarez-Cascos convoca eleccions anticipades i les fa coincidir amb les andaluses

Publicat el 30 de gener de 2012 a les 18:20
El president d'Astúries, Francisco Álvarez-Cascos, ha convocat aquest dilluns eleccions autonòmiques anticipades pel proper 25 de març. El president asturià ha anunciat l'avançament dels comicicis després que el parlament rebutgés la setmana passada el projecte de pressupostos pel 2012. Casos ha donat a conèixer la data durant una compareixença a la seu de la presidència d'Astúries després de signar el decret de dissolució del parlament autonòmic on es fixa el 25 de març com a data de celebració dels comicis. Les eleccions asturianes coincidiran amb les eleccions andaluses, previstes pel mateix dia.
 
Astúries celebrarà eleccions només vuit mesos després de les eleccions autonòmiques, on el partit de l'exministre del PP va obtenir la victòria en minoria, amb només 16 diputats dels 45 que integran la cambra. Cascos ha afirmat que "el pressupost és el llibre de capçalera d'un govern per la legislatura, sense pressupost no hi ha programa de govern" i ha titllat de "complot" la decisió del PP i el PSOE d'"imposar" al govern la pròrroga dels comptes públics de l'exercici del 2011.
 
Segons ha dit, aquest "complot" ha estat "la gota que ha vessat el got d'una situació de díficils equilibris en la que Fòrum ha anat amb la veritat per davant". Cascos ha assegurat que el PP i el PSOE van protagonitzar un "complot parlamentari" per rebutjar el projecte de pressupostos generals "esquivant qualsevol diàleg que no consistís en la seva retirada per imposar l'insolvent i inservible pressupost anterior".