Les aparicions de l'expresident del govern, José María Aznar, suposen un terrabastall general i considerable als intestins de la dreta espanyola (i en concret del Partit Popular). Després de la seva primera aparició a la campanya de la formació que lidera Pablo Casado en les eleccions de Castella i Lleó, Aznar ha concedit una entrevista al programa de Carlos Herrera a la COPE on recordava, entre rialles, el seu "ple suport a Casado i el seu desig que sigui president el més aviat possible". Un missatge, però, que arribava amb una conseqüència curiosa.
Aznar ha reconegut que es "ruboritza" haver de tornar a recordar que dona suport a Pablo Casado per a la presidència del govern espanyol. Però el sisme era rellevant entre les files del PP després de la seva aparició a la campanya castellanolleonesa, al costat del candidat Alfonso Fernández Mañueco, on va demanar "un lideratge fort al PP". Les interpretacions generals van ser les d'una crítica indirecta a Casado i un aplaudiment subtil al paper d'Isabel Díaz Ayuso al govern madrileny.
[noticiadiari]2/229962[/noticiadiari]
Ell mateix ha volgut subratllar que no aquestes paraules no eren, en cap cas, "en clau interna del PP" i que "interpretar-les" en una clau diferent és quelcom que "no té sentit". Aznar ha deixat de banda aquestes suposades problemàtiques internes per assegurar que cal estar atents al "separatisme, al localisme i al populisme que amenaça Espanya", que considera "el veritable problema. "La nació espanyola està sent assetjada i viu al desordre. Estem a 10 minuts, gràcies al govern espanyol, que les víctimes del terrorisme siguin obligades a demanar perdó als terroristes", ha sentenciat.
L'expresident espanyol, convidat al programa d'Herrera "per abordar la situació actual i també valorar les tensions geopolítiques internacionals", ha dit la seva sobre la situació del monarca espanyol emèrit a la cadena COPE. "Crec que el lloc on hauria d'estar el rei Joan Carles és a Espanya". Preguntat si amb ell sent president hauria fugit als Emirats Àrabs Units, Aznar ha assegurat que per a ell la seva figura és molt important per estar fora del país. "No hauria de ser fora, hauria d'estar aquí", ha volgut deixar clar.
[noticia]229962[noticia]
[noticia]229949[noticia]
[noticia]229967[noticia]
Aznar dona ple suport a Casado però assegura que el «ruboritza» haver-ho d'aclarir
Política
L'expresident del govern espanyol surt en defensa de Joan Carles i reclama que torni a l'Estat: "Crec que ja hauria de ser aquí"
- Aznar, aquest matí a la COPE | Herrera en COPE -
- | Herrera en COPE
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de gener de 2022 a
les 13:22
Actualitzat el
31 de gener de 2022 a les
13:50
Et pot interessar
-
Política
Què n'esperem del CEO
-
Política
El Parlament acorda tramitar per la via ràpida la llei contra la compra especulativa d'habitatge
-
Política
El CEO més esperat ja té data: per què ha tardat tant el primer baròmetre del 2026?
-
Política
Illa nega «cap negligència» del Govern en l'incendi de les Gavarres
-
Política
El PP i l'extrema dreta competeixen per controlar una de les entitats del catolicisme conservador
-
Política
Reobren el cas contra els mossos investigats per ajudar Puigdemont a marxar de Barcelona
