Barcelona en Comú ha aprovat aquest divendres presentar-se a les eleccions espanyoles i impulsar una candidatura conjunta amb Podem, ICV-EUiA i Equo, després que aquest matí ICV i EUiA hagin fet una crida per sumar esforços. Ara s'haurà de negociar el pacte amb les quatre formacions.
En un comunicat, la formació d'Ada Colau ha destacat que "aquesta candidatura haurà de reflectir el desig de canvi social de la ciutadania" i ha afirmat que "no serà una simple suma de sigles". Entre altres objectius, es proposa "aconseguir un grup parlamentari propi al Congrés dels Diputats". A més, BComú ha destacat que la candidatura girarà entorn dos punts principals: l'exigència d'un referèndum vinculant sobre el futur de Catalunya i la defensa del municipalisme ciutadà.
La formació ha subratllat que la campanya electoral i l'orientació política d'aquesta força "estarà dirigida amb criteris propis de sobirania catalanista" i que "es relacionarà de manera solidària amb els processos de radicalització democràtica que estan tenint lloc a l'Estat".
Barcelona en Comú aprova presentar-se a les eleccions espanyoles
La formació decideix impulsar una candidatura conjunta amb Podem, ICV-EUiA i Equo | BComú assegura que la coalició "no serà una simple suma de sigles" i que tindrà com un dels eixos centrals l'exigència d'un referèndum vinculant sobre el futur de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el
16 d’octubre de 2015 a
les 19:09
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns fan una crida a la «mobilització» per l'habitatge i garanteixen lluitar per recuperar la pròrroga de lloguers
-
Política
Junqueras reivindica l'habitatge, els salaris justos i el bon funcioncionament dels tranports públics
-
Política
L'expresident Puigdemont critica que el Govern «no vol» corregir la pèrdua de poder adquisitiu de la classe treballadora
-
Política
CCOO i UGT clamen contra «el feixisme» i exigeixen la fi del «tacticisme» en habitatge pel Primer de Maig
-
Política Feijóo lamenta «la pressió fiscal» sobre els treballadors: «S'ha de treballar per viure, no només per pagar»
-
Política Pedro Sánchez treu pit per les dades d'ocupació i l'increment del salari mínim per l'1-M
