Barcelona en Comú ha aprovat aquest divendres presentar-se a les eleccions espanyoles i impulsar una candidatura conjunta amb Podem, ICV-EUiA i Equo, després que aquest matí ICV i EUiA hagin fet una crida per sumar esforços. Ara s'haurà de negociar el pacte amb les quatre formacions.
En un comunicat, la formació d'Ada Colau ha destacat que "aquesta candidatura haurà de reflectir el desig de canvi social de la ciutadania" i ha afirmat que "no serà una simple suma de sigles". Entre altres objectius, es proposa "aconseguir un grup parlamentari propi al Congrés dels Diputats". A més, BComú ha destacat que la candidatura girarà entorn dos punts principals: l'exigència d'un referèndum vinculant sobre el futur de Catalunya i la defensa del municipalisme ciutadà.
La formació ha subratllat que la campanya electoral i l'orientació política d'aquesta força "estarà dirigida amb criteris propis de sobirania catalanista" i que "es relacionarà de manera solidària amb els processos de radicalització democràtica que estan tenint lloc a l'Estat".
Barcelona en Comú aprova presentar-se a les eleccions espanyoles
La formació decideix impulsar una candidatura conjunta amb Podem, ICV-EUiA i Equo | BComú assegura que la coalició "no serà una simple suma de sigles" i que tindrà com un dels eixos centrals l'exigència d'un referèndum vinculant sobre el futur de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’octubre de 2015 a les 19:09
Et pot interessar
-
Política
Barcelona respondrà a la marxa del The District amb la creació d'una fira sobre «habitatge assequible»
-
Política
Illa se la juga el 2026 amb els pressupostos sense aprovar
-
Política
Els interrogants a Barcelona de cara al 2026
-
Política
Junqueras es reunirà el 8 de gener amb Sánchez a la Moncloa per «desbloquejar» el finançament singular
-
Política
Un any amb aroma electoral: tots els interrogants del 2026
-
Política
Mor Maria Eugènia Cuenca, la primera consellera de la Generalitat
