El primer tinent d'alcalde de Barcelona i batlle accidental aquesta setmana, Gerardo Pisarello, ha assegurat que el govern municipal tindrà una "presència activa" en tots els actes institucionals i "reivindicatius" de la Diada. En una visita a les vinyes de la finca municipal de Can Calopa, gestionades per la cooperativa L'Olivera, el primer tinent d'alcalde ha recordat que l'any passat l'executiu municipal –aleshores format només per BComú– va participar en la Diada. Pisarello ha afirmat que "avui tenim més raons que mai per reclamar els drets nacionals del poble de Catalunya" i ha culpat d'aquesta situació el PP, que "no ha donat resposta a una exigència majoritària del poble de Catalunya com és el dret a decidir".
L'alcalde accidental preveu que a la tardor el govern de Colau pugui oferir una resposta sobre una eventual celebració de la consulta d'adhesió a l'AMI. L'executiu vol estudiar qüestions com la possibilitat de tirar endavant la consulta amb altres ajuntaments o els marges jurídics de la votació. Quan BComú va abstenir-se en la votació que plantejava l'adhesió de la ciutat a l'AMI en un ple extraordinari el setembre passat, l'alcaldessa Ada Colau va insistir en la necessitat d'una consulta abans que la seva formació es decantés per una de les dues opcions. L'AMI li ha recordat en els darrers dies aquest compromís.
Preguntat pel debat obert a França sobre la prohibició del burquni després que tres ciutats hagin decidit vetar-lo a les seves platges, Pisarello ha respost que aquest és un debat que "ara mateix no tenim a Barcelona". L'alcalde accidental ha recordat que l'Ordenança de Civisme de la ciutat no prohibeix el burquini i que no han rebut cap queixa per l'ús d'aquest vestit.
Pisarello ha afirmat que l'objectiu del govern municipal és que les persones es puguin vestir i banyar "de la manera més lliure i segura". "No es pot tractar les dones com si fossin menors d'edat en aquest debat; se n'ha de respectar l'opinió", ha demanat Pisarello, que ha reblat: "Potser a França moltes vegades es confon la igualtat amb la uniformitat".
Barcelona tindrà «presència activa en tots els actes reivindicatius» de la Diada
Política
El tinent d'alcalde Gerardo Pisarello assegura que avui tenim més raons que mai per reclamar els drets nacionals del poble de Catalunya" | Ajorna fins a la tardor la decisió de votar en una consulta l'ingrés de la capital catalana a l'AMI
ARA A PORTADA
-
Societat 1,2 milions de persones s'acullen a la regularització extraordinària de migrants Natàlia Pinyol
-
Societat L'AMIC denuncia el «retard» per respondre a les sol·licituds de la regularització de migrants Redacció
-
Política Els deu «hits» dels primers pressupostos de Salvador Illa Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política ERC i Comuns prometen més pressió a Illa després dels pressupostos: «Ja no hi ha excuses» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política Junts acusa Illa de governar amb «arrogància» un cop garantits els pressupostos Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
Publicat el
16 d’agost de 2016 a
les 16:33
Et pot interessar
-
Política
Hisenda es persona com a perjudicada en el cas de les joies de Zapatero
-
Política
La petjada catalana en les activitats de la CIA durant la Guerra Freda
-
Política
La tupinada del PP i la crediblitat de Feijóo
-
Política
La directora de l'Agència Tributària deixarà el seu càrrec i el PP ho vincula al cas Zapatero
-
Política
El jutge ordena la detenció de l'agitador Vito Quiles
-
Política
La policia espanyola afirma que la coordinació amb Salut per les vacunes de la covid va ser «fluïda»
