Fa anys que Heribert Barrera diu el mateix, i ningú no li fa cas. Cal replantejar l'estratègia del catalanisme a Madrid, deixar de donar suport sistemàtic a qualsevol govern que no tingui majoria, abandonar la tàctica del peix al cove i desestimar unes contrapartides conjunturals que, al capdavall, sempre acaben essent reversibles.
El fil que relliga Francesc Cambó amb Josep Antoni Duran Lleida i Joan Ridao no dóna més de si. Ja no serveix de res quedar-se assegut a l'escó esperant que el cap de files de l'esquerra o la dreta espanyoles es digni a oferir-te alguna cosa a canvi de l'enèsim vot afirmatiu. El mecanisme només beneficia el PP i el PSOE i el catalanisme popular se n'ha adonat.
Afortunadament, hi ha una pressió creixent des de la societat que exigeix unitat i canvi d'estratègia. La base -com sempre en el catalanisme- va per davant.
ARA A PORTADA
-
Política El «no» de Junts als decrets d'habitatge fa agonitzar la legislatura a Espanya Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Política Rufián desitja l'«ostracisme polític» de Junts: «No vull gent que es dedica a putejar el meu poble» Lluís Girona Boffi
-
-
Economia Foment del Treball critica les polítiques d’habitatge «orientades a buscar culpables» i reclama més oferta Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
Publicat el
09 de juliol de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Última oferta del govern espanyol a Junts: tramitar el decret en habitatge com a projecte de llei
-
Política
Els Mossos blinden la seu de Junts davant la protesta pel «no» als decrets d'habitatge
-
Política
ERC inclou la governança catalana del Consorci de la Zona Franca a la condonació del FLA
-
Política
Sánchez manté els decrets d’habitatge: el «no» de Junts els tombarà
-
Política
Junqueras fa una crida a «construir grans consensos» amb motiu del novè aniversari de l'1-O
-
Política
Urquinaona recupera l'esperit postsentència en el novè aniversari de l'1-O
