Benedí, Capdevila i Coronas, tres electes d'ERC a Barcelona

Perfils de les cares noves, però menys conegudes, dels republicans a l'Ajuntament

Publicat el 28 de maig de 2015 a les 19:36
Esquerra Republicana ha aconseguit cinc regidors per Barcelona en aquestes eleccions municipals. Alfred Bosch i Juanjo Puigcorbé lideren un grup amb cares menys conegudes però que tindran un pes determinant en el nou escenari. Qui són aquests tres nous edils?  
 
3.Montserrat Benedí. Provinent del sector del comerç minorista, ha participat en l'Associació de Comerciants Sagrera Activa. Té 48 anys. Milita a Esquerra des del 2004. És vicepresidenta del casal de Sant Andreu d’ERC. Ha estat consellera de districte i és responsable de la Dona en la Federació de Barcelona del seu partit. Com Jordi Coronas, forma part dels quadres d’ERC a la ciutat que van col·laborar activament amb l’etapa de Jordi Portabella i Oriol Amorós, i són un pont entre Bosch i l’organització del partit a Barcelona.  
 


 
4. Trini Capdevila. Ha treballat en el comerç de proximitat. Fundadora de l'Associació de Veïns de l'Esquerra de l'Eixample. El seu arrelament en el moviment veïnal va ser el que la va catapultar a posicions de direcció al casal de l’Eixample d’Esquerra, que va presidir. La dada és important, ja que l’Eixample continua sent el casal més important d’ERC i l’autèntic termòmetre de la situació interna del partit. Trini Capdevila va recolzar obertament Oriol Amorós en les primàries que els van enfrontar. Després, Bosch va voler integrar persones properes al seu antic contrincant. Amorós, diputat al Parlament, preserva la seva ascendència entre un sector de la militància barcelonina.  
 
5. Jordi Coronas. Consultor d'arts gràfiques i comunicació, i des de fa quatre anys, director d'una empresa d'aquest sector. És el vicesecretari general de Comunicació de la Federació d’ERC Barcelona. Aquest admirador de Bruce Springsteen, es defineix "sobretot, com a republicà". És conseller de Districte d'Horta-Guinardó d'ERC. Amb Benedí, Capdevila i ell, el partit ha volgut premiar a "la gent pencaire". La seva serietat i un perfil d’eficàcia (va coordinar l’elaboració del programa municipal) fan d’ell un candidat probable al càrrec de portaveu del grup.