
Treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i uns quants indignats han provat de boicotejar avui al migdia la inauguració del monument als castellers que s'ha instal·lat a la plaça Sant Miquel de Barcelona, darrere del consistori. La Guàrdia Urbana ha evitat que una trentena de treballadors municipals accedissin a la plaça, però no han pogut impedir que una desena d'ells -que ja hi eren d'antuvi- fessin sentir el seu malestar, ni que indignats poguessin exhibir una pancarta des del capdamunt d'un edifici amb el lema: "Ni ferralla ni retallades". També s'han sentit xiulades contra les actuacions de la Muixeranga d'Algemesí i les actuacions castelleres, que tuitaires presents a la plaça atribueixen als indignats.
Els treballadors de TMB s'han fet sentir amb xiulets i brandant una pancarta amb el lema "Trias, igual de mentider que Hereu. Anem a per tu". També han explicat que, a partir d'ara, assistiran a qualsevol acte on Trias hi faci acte de presència per reclamar-li que compleixi el conveni col·lectiu. Els que no han pogut accedir a la plaça han increpat els agents de policia per considerar que els havien impedit el seu dret a protestar.
Els indignats asseguren que desitgen "llarga vida als castellers i a la seva tradició de col·laboració entre tots els membres d’una colla, units per alçar projectes que altrament serien impossibles", però critiquen que l'escultura "no té raó de ser". Consideren que "envaeix l'espai públic d'un centre de ciutat ja sobrecarregat", que els diners invertits "haurien pogut tenir un ús molt més profitós per a la ciutadania" i que "el monument va ser adjudicat a dit , sense cap concurs públic ni transparència". L'Associació de Veïns i Veïnes del barri Gòtic de Barcelona també donava suport a aquestes consideracions.
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha lamentat que s'hagi fet coincidir la protesta amb l'acte d'homenatge al món casteller i ha demanat disculpes a les colles pel què ha considerat un "espectacle lamentable" que no mereixen.
Divendres, uns quants indignats més ja va protestar contra el Lleó i l'Àliga de Barcelona i els gegants de Santa Maria del Mar al crit de " ¡Pan y circo! " .
Polèmica pel cost
El monument als castellers és obra de l'artista Antoni Llena, essent l'exalcalde Jordi Hereu qui li va encarregar de realitzar-lo. El cos total de l'escultura puja a 630.000 euros.
El líder del PP a consistori, Alberto Ferández Díaz, ha assegurat al seu Twitter: "Després d'haver-se inaugurat el monument als castellers, tan sols puc dir que ni Barcelona ni els castellers es mereixien aquest monument al despropòsit."
Malgrat tot, les colles castelleres de Barcelona han optat per reivindicar el tribut que els ret l'ajuntament i han demanat no polemitzar amb el seu cost.

