PSC i C's s'han reunit per primer cop aquest dijous per abordar la modificació del reglament d'usos lingüístics de la Paeria que ha de convertir el consistori en bilingüe.
La líder ciutadana, Ángeles Ribes, ha destacat que la reunió mantinguda amb els socialistes s'ha desenvolupat en un clima de "màxima cordialitat" alhora que ha apuntat que s'ha començat a fer un primer estudi del reglament per saber els punts d'acord i de desacord entre les dues formacions. Ribes ha indicat que per part del PSC no s'ha marcat cap línia vermella, i ha explicat que hi ha programada una nova reunió pel dia 6 d'abril.
No hi haurà un retrocés del català al consistori
Ribes ha volgut remarcar que aquest canvi de reglament no suposarà un retrocés en l'ús de la llengua catalana al consistori, una afirmació que també ha fet la regidora de Cultura, Montse Parra. Tot i això, la Paeria bilingüe acabaria, de facto, amb la preferència del català a l'Ajuntament de Lleida.
Bona sintonia entre PSC i C's per convertir la Paeria en bilingüe
Les dues formacions es reuneixen per primer cop per abordar el canvi de reglament d'usos lingüístics
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de febrer de 2016 a
les 18:35
Et pot interessar
-
Política
El forat negre a les vies
-
Política
Coses del març (I)
-
Política
L'esperit de «concòrdia» d'Irla aplega Illa i Junqueras enmig del bloqueig dels pressupostos
-
Política
L'ex-CEO de BPA revela a l'Audiència Nacional pressions de la «policia patriòtica» contra els Pujol
-
Política
ERC i Bildu passen pàgina del front d'esquerres de Gabriel Rufián
-
Política
La Moncloa pren partit en el pols obert a la UE: «L'alternativa a l'ordre internacional és el desordre»
