El 27 de juny de 2007 els laboristes britànics passaven per un moment delicadíssim. Aquell dia, Tony Blair va ser substituït per Gordon Brown com a primer ministre, en un intent a la desesperada de recuperar- se en unes enquestes que els eren molt desfavorables. Tres dies després, l'1 de juliol, el Regne Unit prohibia per llei el consum de tabac a qualsevol espai públic, inclosos pubs i restaurants.
Dos anys i mig més tard, el govern del PSOE ha decretat la mateixa mesura per a l'Estat espanyol. Fins al punt que els ciutadans administrats per José Luis Rodríguez Zapatero i Leire Pajín ni tan sols podran fumar en alguns espais oberts com els parcs -si disposen de zona infantil- o les voreres que hi ha davant les portes d'escoles, universitats i hospitals.
Fumar mata, i potser per això el tabac és un monopoli de l'Estat. Però no deixa de ser curiós que sempre siguin els governs amb més dificultats demoscòpiques els que dicten grans normes contra el tabac. Políticament, té tots els avantatges: és una decisió indiscutible, barata, l'oposició no pot defensar el tabac i els mitjans de comunicació n'hauran de parlar per força, deixant de banda els símptomes de desgast del govern en qüestió.
Bé, el cas és que a Londres i a Barcelona han quedat inaugurades les terrasses d'hivern. Veurem què passa, però el cert és que allà als laboristes britànics no els van votar ni els que fumaven ni els que no.
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de gener de 2011 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena