"Algunes de les actuacions d'ahir no van seguir el protocol. I en el cas que la resolució de l'expedient ho acabi concloent, no em tremolarà el pols per fer fora els agents de la Brimo". Així s'ha expressat el conseller d'Interior, Miquel Buch, en declaracions a Catalunya Ràdio el dia després de les càrregues policials en manifestacions antifeixistes a Girona i Terrassa, on va ser ferida per un projectil de foam la diputada de la CUP Maria Sirvent.
Les manifestacions antifeixistes s'havien convocat a les dues ciutats per protestar contra mobilitzacions d'extrema dreta. Buch ha argumentat que es van encapsular els antifeixistes amb dos perímetres de seguretat per separar les dues protestes antagòniques però que "antifeixistes radicals van rebentar tanques i van accedir al segon cordó de forma violenta enfrontant-se a la policia". És per això, ha dit, que els mossos van actuar emprant la força per evitar l'enfrontament. "Si arriben a traspassar el cordó policial enfrontament violent entre dos grups antagònics", ha dit el conseller posteriorment a RAC 1, que ha afegit que això no hagués ajudat ni al procés independentista ni als presos en vaga de fam.
En tot cas, Buch ha assegurat que es farà una "valoració" i s'analitzaran les imatges. D'entrada, ha dit que algunes actuacions "no es corresponen al principi de gradualitat i proporcionalitat que marca la llei". És per això que, ha dit el conseller, es revisarà "qui s'ha extralimitat" i s'actuarà en conseqüència.
Buch ha explicat que va parlar aquest dijous al vespre amb la diputada Maria Sirvent sobre el seu estat de salut i que durant la conversa la dirigent no li va demanar la seva dimissió. En tot cas, ha dit el conseller, el seu càrrec està "a disposició" del president Quim Torra des del primer dia.
Buch: «No em tremolarà el pols per fer fora agents de la Brimo»
Política
El conseller d'Interior admet que algunes actuacions a Terrassa i Girona "no van seguir el protocol"
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
-
Terra Carme Farnell, tècnica de predicció del Meteocat: «Dimecres es podran superar els 40 graus en llocs poc habituals» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
07 de desembre de 2018 a
les 08:52
Actualitzat el
07 de desembre de 2018 a les
10:13
Et pot interessar
-
Política
Embridar l'extrema dreta
-
Política
Majories nacionals
-
Política
Examen del Parlament als discursos d'odi de Sílvia Orriols i de Vox
-
Política
Illa presenta un pla anti-burocràcia: llicències exprés per a habitatges i indústria
-
Política
El periodista Ferran Espada pilotarà el pla del Govern per impulsar el català al món digital
-
Política
Ofensiva de Junts per portar el concert econòmic al Congrés dels Diputats
