La portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha defensat que la taula de diàleg es convoqui "quan sigui el moment" i ha enviat un missatge al govern espanyol: "Ara no hi ha millor mostra de predisposició de treballar de manera conjunta que el retorn de les competències".
Budó ha posat el focus en el retorn de les competències en l'àmbit sanitari. "Hem abordat la crisi sanitària amb responsabilitat i amb la mateixa responsabilitat prendrem les decisions que faci falta, amb els actors econòmics i socials, en el nou escenari", ha explicat.
En una entrevista a La Vanguardia Budó també s'ha referit a la convocatòria d'eleccions, que ha recordat que correspon al president de la Generalitat, i ha insistit que ara el que cal "és un govern fort i concentrat en la gestió de la crisi" i "amb totes les eines possibles".
En relació a una possible inhabilitació per part del Tribunal Suprem, Budó ha dit que "quan arribi el moment" estudiaran els "diferents escenaris". "Els tenim tots sobre la taula", ha insistit, per afegir després que estudiaran "totes les opcions que la llei permeti, no només les eleccions, mentre que legislatura estigui vigent".
Budó també s'ha referit a Carles Puigdemont i ha valorat que el seu paper en l'escenari polític és "imprescindible". Ha de conduir el futur de JxCat com a espai polític. Hi ha molts lideratges, però el seu és indiscutible", ha sentenciat, i ha dit que ella creu que "ha d'estar al capdavant".
							
																					
														
								Budó situa el retorn de competències com «la millor mostra de predisposició» del govern espanyol
La portaveu del Govern ha defensat que la taula de diàleg es convoqui "quan sigui el moment"
 
        - La portaveu del Govern, Meritxell Budó, en roda de premsa aquest dimarts -
- ACN
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 30 de maig de 2020 a les 18:06
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															