Per més insubstancial que fos el document de Granada, el PSC pot presentar a la societat algun esforç en el sentit de configurar una alternativa política a la independència de Catalunya, un cop ha quedat clar que l'estat de les autonomies no té cap mena de suport, ni tan sols a Madrid. La fe en el federalisme, si es vol, pot ser qualificada d'impostura, ingenuïtat o cinisme però, almenys, Pere Navarro i la seva direcció estan intentant presentar una alternativa possible, ni que sigui teòricament.
Però Unió ni tan sols s'ha pres aquesta molèstia. Que se sàpiga, ni Josep Antoni Duran Lleida ni ningú de la seva direcció té cap mena de proposta perquè Catalunya es quedi a Espanya de la manera que sigui. No hi ha evidències que hagin redactat algun document en aquest sentit ni que hagin mantingut cap reunió amb ningú. De tant en tant se sent a dir a Duran no sé què sobre un confederalisme que mai no concreta ni se sap amb qui l'acordaria. Tampoc no consta que n'hagi parlat amb els dirigents del PSOE o del PP, i no serà perquè els freqüenti poc.
Així doncs, i en espera que UDC comenci a confeccionar una proposta, els dirigents d'aquest partit farien bé d'evitar entorpir la tasca política dels que sí saben què volen. Fins aleshores, segur que hi ha molta feina a redreçar l'agricultura d'aquest país.
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
08 d’agost de 2013 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Collboni proposa aplicar l'any que ve la pujada de la taxa al creuerista d'escala
-
Política
Illa se cita amb el talent català a Silicon Valley
-
Política
El Congrés expulsa temporalment els agitadors Vito Quiles i Bertrand Ndongo
-
Política
Junts urgeix el PSOE a aplicar deduccions fiscals per arribar a acords en habitatge
-
Política
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família
-
Política
Pinça del PP, el PSOE i Vox al Senat per descartar un salari mínim català
