El municipi de Callús farà aquest diumenge una prova pilot de vot per telèfon coincidint amb la jornada electoral europea, i rebrà la visita del director general de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Conselleria d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Jordi Puigneró.
Segons ha informat la Conselleria aquest divendres en un comunicat, es tracta d'una iniciativa pionera que faran l'empresa catalana Verbio en col·laboració amb l'Ajuntament per demostrar que és possible un sistema segur de vot per telèfon amb la tecnologia de biometria vocal, que identifica les persones per la veu.
Els votants que s'han prestat a participar en la iniciativa podran trucar al número habilitat per a la prova i emetre el seu vot, una vegada verificada la seva identitat comparant la veu de la trucada amb l'empremta vocal, que la companyia va registrar i va vincular a un identificador d'usuari l'octubre passat.
L'empresa va elegir Callús per fer aquest prova donat el caràcter "innovador i tecnològicament avançat" d'aquesta població, un dels coneguts com a territoris digitals de Catalunya i el primer a desplegar una xarxa de fibra òptica fins a les llars el 2008. El municipi, ubicat a la comarca del Bages, té 1.896 habitants censats, segons dades del 2013, i en les últimes eleccions al Parlament Europeu va registrar una participació del 33,7%, davant de la mitja catalana del 37,5%.
Callús farà una prova pilot de vot per telèfon
Es tracta d'una iniciativa pionera que faran l'empresa catalana Verbio en col·laboració amb l'Ajuntament
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 23 de maig de 2014 a les 17:38
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana