Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat, ha apostat aquest dimecres per la "confrontació intel·ligent" i per aparcar la "gestualitat" a l'hora de culminar el procés d'independència. En aquests termes s'ha expressat en la sessió de tarda de la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) des de Prada (Conflent), durant la qual ha situat la necessitat de "governar bé" com una de les claus per continuar cap a la independència.
"Què ens queda? Ni impotència ni gestualitat: acció. Catalunya acabarà sent independent si es vota de forma continuada. Hem de governar bé i crear condicions territorials i ambientals", ha ressaltat el conseller de Territori, que també forma part de la direcció de Junts per Catalunya (JxCat). Aquesta crítica a la "gestualitat" arriba només un dia després que JxCat i ERC es tornessin a enganxar per la no-publicació de les resolucions contra la monarquia aprovades el divendres 7 d'agost en un ple extraordinari.
El dirigent nacionalista ha destacat que la Generalitat suposa una institució "limitada i autonòmica", de manera que "només amb la independència" es podran assolir els objectius plantejats. "El Govern no té tots els instruments que necessita. No tenim instruments per dur a terme les polítiques necessàries pel progrés polític, social i moral del país", ha ressaltat el conseller de Territori i Sostenibilitat.
Calvet aposta per la «confrontació intel·ligent» i aparcar la gestualitat
El conseller de Territori, des de la Universitat Catalana d'Estiu, situa "governar bé" com a objectiu bàsic per arribar a la independència
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’agost de 2020 a les 18:35
Actualitzat el 19 d’agost de 2020 a les 18:38
Et pot interessar
-
Política
El Govern ofereix als pagesos fer un «front comú» de demandes per l'acord amb Mercosur
-
Política
Feijóo critica el «finançament a la carta» de Catalunya: «El separatisme exigeix i els espanyols paguen»
-
Política
Albiach exigeix a Jesús Montero que lluiti contra el «dúmping fiscal» de les comunitats del PP
-
Política
Josep Rius critica que el nou finançament no tingui en compte el diferencial del cost de vida a Barcelona
-
Política
Alamany insta Junts a sumar-se al nou finançament: «Els tuits i posicionaments en entrevistes aporten zero guanys»
-
Política
Junts assegura que el nou finançament és «pitjor que un mal acord»
