Tot ha començat cap a dos quarts de vuit a la Via Laietana, davant de la prefectura superior la Policia Nacional espanyola a Catalunya, en una marxa convocada pels comitès de defensa de la República (CDR) amb un lema dirigit directament a aquest cos policial: "Tornar-los les pilotes". Feien al·lusió a les bales de goma i altres projectils disparats contra els manifestants en les concentracions de la setmana passada.
La Via Laietana s'ha desbordat fins i tot a l'hora fixada pels CDR per començar la protesta, dos quarts de vuit del vespre. En la seva arribada, els manifestants s'han trobat una forta presència policial per blindar la prefectura.
EN DIRECTE La Via Laietana, cada vegada més plena, a tocar de la prefectura de la policia espanyola, blindada pel fort desplegament policial. Els @CDRCatOficial convoquen a les 19.30h; ho explica @Sergi_Ambudio amb vídeo de @martiurgell https://t.co/I9hqN5RjVT #SentènciaProcés pic.twitter.com/rjrIojfpKw
— NacióDigital (@naciodigital) October 26, 2019
EN DIRECTE Creix la tensió a Via Laietana. Quan les furgonetes que havien quedat atrapades han avançat, els manifestants han començat a llançar objectes i colpejar els vehicles; informa @Sergi_Ambudio https://t.co/pUbdU2sUre #SentènciaProcés pic.twitter.com/k6bktGU7Yc
— NacióDigital (@naciodigital) October 26, 2019
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QsuqNRxZcro[/youtube]
La tensió ha augmentat prop de les vuit, quan els manifestants han començat a llançar objectes a les furgonetes policials. Unes furgonetes que s'havien quedat al mig de la calçada, rodejades a banda i banda per manifestants, de forma que els agents han hagut de passar pel mig dels concentrats.
VÍDEO Els @CDRCatOficial llancen pilotes de goma a la policia espanyola; ho explica @Sergi_Ambudio des de Via Laietanahttps://t.co/pUbdU2sUre #SentènciaProcés pic.twitter.com/Drj6Nc9W8k
— NacióDigital (@naciodigital) October 26, 2019
Després de gairebé dues hores de calam, tot i que tensa, el descontrol ha arribat al voltant d'un quart de deu de la nit, quan agents antiavalots dels Mossos han fet les primeres càrregues. Uns antiavalots que s'han desplegat en número reduït, i que han hagut de recular posteriorment en direcció a la prefectura, sota una pluja d'objectes, mentre altres agents carregaven pels laterals, incloent-hi diversos enfrontaments cos a cos.
Posteriorment, i després d'uns minuts de calma enmig de la tempesta, el caos s'ha desfermat definitivament. Diverses càrregues policials han dispersat els manifestants en múltiples grups. Part d'ells, cap a la plaça Urquinaona, la plaça Catalunya, la Rambla, i fins i tot en direcció Eixampla, amb furgonetes dels Mossos empaitant-los tant per la calçada com per la vorera.EN DIRECTE Els @mossos disparen projectils i fan retrocedir els manifestants per Via Laietana, direcció Urquinaona. Corredisses i llançament d'objectes contundents contra els antiavalots; informa @Sergi_Ambudio https://t.co/pUbdU2sUre #SentènciaProcés pic.twitter.com/0YqkiByQ0K
— NacióDigital (@naciodigital) October 26, 2019
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=do8erc_bX9E[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dbv2FAo8euY[/youtube]