Josep Lluís Carod-Rovira, exdirigent d'ERC i exvicepresident de la Generalitat, s'ha afegit aaquest dimarts al debat sobre les negociacions postelectorals. En declaracions a Catalunya Ràdio, Carod-Rovira ha proposat que per desbloquejar els acords entre Junts pel Sí i la CUP una possibilitat seria que Artur Mas acceptés una presidència institucional. És a dir, que la política executiva del nou Govern estigués en mans d'un conseller en cap.
Carod-Rovira ha reconegut que Mas, finalment, "si és president, serà bo perquè és la figura més coneguda internacionalment, però si té una altra responsabilitat, això també serà positiu". Però quina? L'expresident d'Esquerra ha proposat dues responsabilitats polítiques per a Mas: la conselleria d'Exteriors o la d'Interior. Ha dit que és sorprenent que encara no s'hagi creat un departament d'Exteriors quan Catalunya ha iniciat el procés per ser un Estat, i que es tractaria d'una conselleria molt important.
L'altre càrrec en el qual pensa Carod-Rovira per a l'actual president de la Generalitat és la conselleria d'Interior, "perquè s'ha de garantir la seguretat pública d'un país i Interior és tant o més important que Exteriors".
Carod-Rovira proposa Mas de president institucional o conseller d'Exteriors o Interior
L'exdirigent d'ERC diu que això facilitaria l'acord entre Junts pel Sí i la CUP | No entén com és que encara no hi ha un departament d'Afers Estrangers
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’octubre de 2015 a les 18:11
Et pot interessar
-
Política
Feijóo entrega a Sirera el control del PP a Barcelona
-
Política
L'1x1 del tauler polític després del divorci Puigdemont-Sánchez
-
Política
Xocs singulars a Barcelona: BComú i ERC s'enganxen per l'habitatge, i PP i Junts, per la immigració
-
Política
El Suprem reclama a l'Audiència Nacional que investigui els pagaments en efectiu del PSOE a Ábalos
-
Política
L’Audiència Nacional ordena avaluar l’estat de salut de Jordi Pujol per valorar si pot participar en el judici
-
Política
El Ministeri de Cultura extingirà la Fundació Francisco Franco
