
El doctor House de la política catalana, Joan Carretero, ha intervingut aquest vespre en el primer acte conjunt de campanya del 20N amb l'estat major de la Triple Aliança Independentista articulada per ERC-Rcat-CatSí. Des de Tarragona, el líder de Reagrupament no ha decebut ni en to, ni en fons, ni en formes. Directe a barraca, amb accent àcid i sense embuts, ha tirat de veta del seu posat de murri per dir allò que altres companys de viatge no poden dir tan clar.
Per anar fent boca, i a manera de preàmbul, ha sentenciat: "Jo no em crec que hi hagi un concert, és impossible; ho diuen els espanyols que són qui mana". Ara bé, això no treu que Carretero aboni acompanyar al "fracàs" a CiU. "Que mai no puguin dir que els hem deixat sols per no aconseguir-ho, però a canvi esperem que ells ajudin a tenir un estat propi quan fracassi el concert", ha clamat el cap de files dels reagrupats. De fet, Carretero ha emfasitzat que el candidat de la federació, Josep Antoni Duran i Lleida, vol ser "vicepresident i ministre d'Exteriors d'un govern de concentració nacional, de la seva nació, que és l'espanyola"
Carretero també ha criticat les formacions que afirmen que a Madrid no s'hi ha d'anar fer res. "A Madrid se'ns hi ha perdut tot, i és bàsic tenir representació encara que sigui per tenir reconeixement internacional", ha advertit.
En aquest sentit ha criticat amb contundència el fet que algunes formacions independentistes apostin pel vot nul introduint l'estelada al sobre electoral: "Els demano que no utilitzin l'estelada que és de tots, que utilitzin la bandera espanyola ja que aquest és un vot nul espanyol", ha argüit. Dotze minuts de joc ras, puntada endavant i directe a barraca. Al capdavall, per què no jugar més ofensiu ara que les enquestes ja els acaronen?