L'últim viatge del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, als EUA continua generant reaccions. Després que Puigdemont es reunís amb l'expresident nord-americà Jimmy Carter, el líder del PP a Catalunya, Xavier García Albiol, va assegurar que Carter havia accedit a conversar amb Puigdemont perquè el Govern havia pagat diners per facilitar la trobada. La Fundació The Carter Center ha reaccionat a la polèmica amb un comunicat -fet públic aquest dimecres i avançat per 8TV- en què nega que el president de la Generalitat pagués diners per conversar amb l'exinquilí de la Casa Blanca. En la nota, l'entorn de Carter detalla que va convidar Puigdemont, que després del viatge va lamentar l'actitud d'Albiol i la va qualificar d'"indecència".
Els portaveus de Carter exposen que el 2010 l'expresident i la seva dona van visitar l'Estat en el marc d'unes vacances familiars, quan va rebre el Premi Internacional Catalunya. En aquell moment, Carter va convidar representants del Govern de la Generalitat a visitar-lo a Geòrgia. En aquest context s'emmarca la visita de Puigdemont i l'exambaixador nord-americà Ambler Moss la setmana passada a Atlanta. L'entorn de Carter també exposa, en la part final del comunicat, que no pretén "involucrar-se" en el referèndum d'autodeterminació de Catalunya.
Carter desmenteix Albiol i afirma que va convidar Puigdemont als Estats Units
La Fundació The Carter Center fa públic en un comunicat en què assegura que el president de la Generalitat no va pagar per reunir-se amb l'expresident nord-americà | En la nota, avançada per 8TV, l'entorn de Carter afirma que no pretén "involucrar-se" en el referèndum català
ARA A PORTADA
Publicat el 12 d’abril de 2017 a les 18:00
Et pot interessar
-
Política
El Govern aportarà prop de 23 milions d'euros més fins al 2029 per finançar la justícia gratuïta
-
Política
El sector Tardà es mou per animar una coalició d'ERC amb Comuns i CUP a les catalanes i a les espanyoles
-
Política
L'auditoria del PSOE descarta finançament irregular però qüestiona algunes despeses d'Ábalos
-
Política
Els Comuns exigeixen duplicar els municipis en el Pla de Barris per aprovar els pressupostos d'Illa
-
Política
El Govern destina 60 milions d'euros per enfortir la indústria i consolidar 27.000 llocs de treball
-
Política
Feijóo fa balanç: «El 2025 ha estat l'any del col·lapse total del sanchisme»
