El PP ha acusat el cop que va suposar l'acte d'ahir de Vox i mesura les paraules. Pablo Casado ha fet avui una crida al vot útil de tota la dreta espanyola al Partit Popular, després del míting massiu d'ahir de Vox a Vistalegre, on la formació d'extrema dreta va reunir 10.000 persones. El PP aspira a "liderar tot el centre dreta", ha dit, i "s'han d'optimitzar esforços" per evitar que es repeteixi l'escenari d'un Congrés sense majories.
Casado ha expressat l'"excel·lent relació" que manté amb el fundador de Vox, Santiago Abascal -exmilitant del PP- i ha dit que comparteix moltes coses amb Vox i també hi discrepa en altres. Preguntat pels punts de discrepància, ha assenyalat que no és partidari d'una reforma àmplia de la Constitució i considera que "l'Espanya de les autonomies ha estat un èxit". Vox reclama la supressió de les autonomies. Casado ha expressat que el seu partit "no s'ha de moure de lloc".
El líder conservador ha post en valor la força institucional del seu partit: "Som l'única força que pot garantir la llibertat de Catalunya perquè tenim majoria al Congrés i majoria absoluta al Senat per establir de forma immediata el 155". Ha insistit en què l'Estat ha de recuperar competències i que un 155 ampli hauria d'afectar l'escola, TV3 i les presons.
"Jornada oberta" a les presons
Casado ha titllat d'"inadmissible" la situació en què estan els presos polítics a la presó, ja que segons ells gaudeixen de privilegis, referint-se al règim de visites. Ha emprat l'expressió "jornades de portes obertes" per definir la situació a Lladoners, "mentre el Parlament està tancat a pany i forrellat". "No pot haver presons a mida per als colpistes", ha exclamat.
Casado ha considerat les eleccions municipals com a "essencials" per aconseguir que dues terceers parts dels catalans estiguin governats per alcaldes constitucionalistes. La batalla de Badalona serà clau, ha dit Casado, com també recuperar Castelldefels i "tornar a governar barcelona", una afirmació qusta sorprenent que ha explicat dient que el PSC mantenia actituds contràries al separatisme.
El comiat d'Albiol
Acompanyat de Xavier García Albiol, Casado ha presidit la reunió de la direcció del PP català que ha de convocar el congrés que el mes de novembre elegirà un nou líder del partit. El líder del PP ha posat Albiol com a exemple de "la lluita contra el supremacisme del nacionalisme". Ha estat el comiat a Albiol, a qui ha agraït la seva tasca al capdavant del partit.
Ha recordat la "concentració històrica del 8 d'octubre que va tornar la dignitat a Catalunya". Ha assegurat que "l'esperit del 8 d'octubre" és similar a l'"esperit d'Ermua", en referència al fòrum espanyolista del País Basc. Ha dit que a Catalunya no hi ha terrorisme, però s'ha referit als "200 atemptats de Terra Lliure" i ha recordat l'atemptat contra l'empresari Bultó.
Preparats a Andalusia
El presdient del PP ha afirmat que el partit està preparat per a les eleccions andaluses. Avui s'ha sabut que Susana Díaz convocarà comicis anticipats el proper 2 de desembre. Serà la primera prova electoral de l'era Casado, qui ha fet una crida a l'alternança política després de "40 anys de socialisme".
Casado apel·la al vot útil de tota la dreta després de l'acte massiu de Vox
El president del PP afirma que el seu partit és l'únic que pot "garantir la llibertat a Catalunya" i tornar a imposar el 155 perquè té majoria absoluta al Senat
ARA A PORTADA
-
L'alumnat a l'escola catalana cau fins als 1,6 milions en un curs marcat per la prohibició dels mòbils Marc Orts i Cussó
-
De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar Pep Martí i Vallverdú
-
-
«No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament Sara Escalera
Publicat el 08 d’octubre de 2018 a les 12:42
Et pot interessar
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política Illa i Puigdemont es reuneixen durant més d'una hora a Brussel·les en l'arrencada del curs polític
-
Política Unió i diversitat amb les quatre barres reinterpretades: així seran els actes del Govern per la Diada
-
Política La Moncloa burxa el PP amb la condonació del deute: «Set de cada deu euros beneficien les seves comunitats»
-
Política Primer pas per als pressupostos de 2026: el Govern fixa el sostre de despesa en 40.524 milions d'euros
-
Política Els Comuns insten Illa i Puigdemont a abordar «acords de país» com el Pacte Nacional per la Llengua