L'entitat Catalunya Acció, que té com a cap visible Santiago Esport, i que ha estat considera com la principal inductora de la xiulada contra l'himne espanyol dissabte passat al Camp Nou, ha celebrat el que considera un triomf de l'independentisme davant les amenaces de l'estat espanyol, i una "victòria aclaparadora i absoluta que ha tingut un gran ressò internacional a l’hora de visualitzar el conflicte nacional entre Espanya i Catalunya".
Al mateix temps, ha donat a conèixer que ha rebut el suport del grup d'EH-Bildu al Parlament de Gasteiz cap a totes les entitats signants del Manifest amenaçades de ser sancionades pel govern espanyol. Aquest suport s'ha concretat en la presentació d’una proposició no de llei per la via d’urgència.
Enfront les veus dels qui han sentit els seus símbols ultratjats per la xiulada, Catalunya Acció afirma que "aquest sentiment mai podrà comparar-se a la humiliació que patim els catalans quan veiem que es practica una política d’intent de genocidi lingüístic contra el nostre idioma en qualsevol dels seus territoris naturals o quan hem de suportar que es compari per part del ministre d’educació espanyol la defensa de la nostra cultura a práctiques totalitàries. Sense oblidar que portem dècades patint l’escarni de ser víctimes de les pràctiques dels fills polítics d’aquells que ens van afusellar un president. Nosaltres ni oblidem ni perdonem".
Catalunya Acció ha recordat anteriors actuacions repressives de l'estat espanyol contra protestes patriòtiques al camp del Barça, ja des dels temps de la Dictadura de Primo Rivera, el 1925. Unes accions que no tindran efectes, sempre segons CA, perquè "els independentistes sabem que la batalla serà dura i que haurem d’encarar-nos amb coses molt pitjors que aquestes. L’ideal i la dignitat de Catalunya, per molt que els vulguin esclafar, sempre rebroten amb més força que mai. Dissabte al Camp Nou ho vam tornar a demostrar".
Catalunya Acció celebra l'èxit de la xiulada contra l'himne
L'entitat està assenyalada com la principal inductora de la protesta | Bildu porta al Parlament basc una proposició de suport a les entitats catalanes acusades per l'Estat
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 04 de juny de 2015 a les 17:35
Et pot interessar
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
-
Política
Junts insta ERC a aprofitar la «debilitat» de Sánchez per forçar-lo a fer concessions amb Catalunya
-
Política
La dimissió d'un membre de la direcció per denúncies d'assetjament agreuja la crisi al PSOE
-
Política
L'Ajuntament de Palma declararà Pedro Sánchez persona non grata
-
Política
Trucades en català i fi a l'«spam»: llum verda a la nova llei d'atenció al client
