L'agència de notícies estatal de Rússia, RIA-Novosti, comença a fer-se ressò del procés català. Si, fa uns dies, el servei de radiodifusió internacional de Moscou, The Voice of Russia, dedicava tot d'articles a analitzar l'independentisme català, ara és l'agència oficial que informa del referèndum d'independència anunciat per Artur Mas pel 9 de novembre, assegurant que "Catalunya demana el divorci".
"Els separatistes hauran de persuadir les autoritats centrals, que afirmen que aquest referèndum és anticonstitucional", explica la peça, que ressalta especialment el fet que TV3 no emetés el missatge nadalenc del rei d'Espanya.
RIA Novosti qualifica Artur Mas de ser "un fervent partidari de la independència de Catalunya" i, citant una font diplomàtica de Madrid, explica que el govern espanyol "rebutja la iniciativa dels nacionalistes catalans. Només la constitució de l'URSS preveia el dret de sortir lliurement de l'Unió, i tots sabem com va acabar. La constitució espanyola no preveu res de tot això".
Aquesta mateixa font diplomàtica "es mostra convençuda que el suport al separatisme disminuirà al mateix temps que Espanya surti de la crisi econòmica", destaca l'agència, que també informa que Mas ha decidit obrir "una nova representació permanent" a Washington.
«Catalunya demana el divorci», avisa l'agència russa RIA Novosti
Cita una font diplomàtica de Madrid, que creu que "el suport al separatisme disminuirà al mateix temps que Espanya surti de la crisi"
ARA A PORTADA
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
-
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo
Publicat el 27 de desembre de 2013 a les 16:40
Et pot interessar
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
-
Política
Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
-
Política
L'endemà del trencament
-
Política
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, te’n rius de nosaltres»
