Convergència ha registrat aquest dimarts al Congrés les sol·licituds de compareixença dels ministres de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, i de Justícia, Rafael Catalça, perquè donin explicacions sobre la filtració als mitjans de comunicació dels registres judicials de divendres passat a la fundació CatDem, a la seu nacional del partit i a diversos ajuntaments.
Els convergents volen aclarir els motius de la "sobreexposició mediàtica" dels escorcolls i les filtracions que s'han fet a la premsa de part del material obtingut, malgrat estar sota secret de sumari. També volen saber les mesures que el govern espanyol emprendrà per garantir que això no es repeteixi d'aquí al 27-S.
El grup de Convergència al Congrés ha entrat fins a 16 preguntes amb sol·licitud de resposta escrita que fan referència tant al volum del dispositiu policial, com al temps emprat pels agents en els registres, l'avís als mitjans de comunicació el dia abans perquè poguessin retransmetre en directe els esdeveniments, la filtració de documents que es troben sota secret de sumari i la incautació de material no relacionat directament amb el cas, entre d'altres.
CDC demana la compareixença dels ministres d'Interior i Justícia per les filtracions dels escorcolls
El grup del partit al Congrés també sol·licitarà al govern espanyol mesures per garantir que no es repeteixin d'aquí al 27-S
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de setembre de 2015 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Política
L'extrema dreta guanya a Elna, Ribesaltes i Cànoes i confirma la seva força a la Catalunya Nord
-
Política
Sánchez exigeix reobrir l'estret d'Ormuz i preservar totes les centrals d'energia de l'Orient Mitjà
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política Els Comuns veuen «benvingudes» les demandes d'ERC de noves competències
-
Política ERC només ha rebutjat una vegada els pressupostos d'un president que ha investit
-
Política
Illa i Junqueras, dos rivals condemnats a entendre's
