Els grups parlamentaris de Convergència Democràtica de Catalunya i d'Unió Democràtica de Catalunya han presentat 625 esmenes als pressupostos generals de l'Estat (PGE) per "corregir el dèficit d'inversions a Catalunya". En un comunicat emès aquest dijous, el portaveu de CDC, Pere Macias, ha explicat que aquestes modificacions volen rectificar el "caràcter antisocial i antiproductiu dels pressupostos". En total, han reclamat 1.100 milions d'euros més per partides de Foment (700 milions d'euros), Medi Ambient (300 milions d'euros) i Cultura (100 milions d'euros).
Les propostes de modificació d'aquests dos grups parlamentaris en matèria social volen mantenir el poder adquisitiu de les pensions i de les prestacions socials, amb partides destinades a millorar l'ajuda oficial al desenvolupament i augments de les dotacions dirigides a l'educació, la dependència i la sanitat, així com polítiques actives de feina. Destaca també la petició què es restitueixi el Fons de Cohesió Sanitària, que aquest any ha eliminat l'executiu espanyol, i un increment dels programes de pobresa infantil.
En matèria econòmica, CDC i UDC proposa corregir la falta de dotacions de foment dels sectors econòmics tant d'Agricultura com d'Indústria i l'escassa inversió en R+D+I. En aquest sentit, preveuen partides de suport als sectors lleter i de fruita dolça, a la lluita contra la plaga del caragol poma i polítiques de suport a les PIMES, als Centres Tecnològics i als Parcs Científics Catalans.
A més, aquests dos grups parlamentaris volen que s'incloguin diversos projectes que no s'han tingut en compte en els pressupostos generals de l'Estat, com el finançament dels petits municipis i dels Jocs del Mediterrani de Tarragona. També han reclamat que els pressupostos impulsin polítiques ambientals com el transport metropolità i la lluita contra la contaminació urbana. En aquest sentit, han reclamat l'execució d'un carril Bus-VAO a la B-23 entre Barcelona i Molins de Rei.
CDC i UDC presenten 625 esmenes als pressupostos generals de l'Estat per corregir «el dèficit d'inversions a Catalunya»
Reclamen 1.100 milions d'euros més per partides de Foment, Medi Ambient i Cultura
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
27 d’agost de 2015 a
les 14:09
Et pot interessar
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
-
Política
«Ni rastre de Josep Piqué»: el Cercle escolta Feijóo amb escepticisme
-
Política
ERC recula i evita la compareixença d'Illa al Parlament pels escàndols del PSOE
-
Política
Xoc frontal entre Feijóo i el Cercle: «Per què no es posa d’acord amb el PSOE?»
-
Política Junts, PP, Vox, CUP i Aliança presenten esmena a la totalitat als pressupostos
