Aquest dimecres fa cent dies de la detenció dels presidents d'Òmnium Cultural i de l'expresident de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, respectivament. El 16 d'octubre passat, l'Audiència Nacional va decretar presó provisional contra els líders de les dues entitats cíviques, que van ser traslladats a la presó de Soto del Real. La notícia, que ja es temia, va colpir la societat catalana i va ser una mostra clara que l'Estat havia optat per una política de repressió contra el moviment sobiranista.
En aquests tres mesos llargs, les entitats sobiranistes s'han hagut de reestructurar. Agustí Alcoberro ha assumit, provisionalment, la direcció de l'ANC mentre que Marcel Mauri ha actuat de portaveu d'Òmnium. Tots dos han fet un pas endavant per liderar el sobiranisme civil. Des de la presó, Cuixart continua sent el president d'Òmnium mentre que Sànchez va decidir concórrer a les eleccions del 21-D com a número dos de la llista de Junts per Catalunya i va renunciar a la presidència de l'ANC.
A banda de les qüestions internes de les entitats, en aquests cent dies s'han succeït un seguit d'esdeveniments que han transformat la vida política del país. El sobiranisme ha passat de declarar la independència a gestionar, amb els aparells de l'Estat en contra, la majoria assolida el 21-D. Aquest és un repàs als cent dies que han transformat Catalunya.
[seguiment2]330[/seguiment2]
Cent dies trobant a faltar els «Jordis»: de la declaració de la República a la incògnita de Puigdemont
Des del 16 d'octubre, quan Jordi Sànchez i Jordi Cuixart van ser empresonats a Soto del Real, el sobiranisme ha passat de declarar la independència a gestionar, amb els aparells de l'Estat en contra, la majoria assolida el 21-D
ARA A PORTADA
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
-
-
«No es reconeix prou la nostra feina»: escoles rurals en vaga per manca de personal Bernat Castanyer Colomer
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
Publicat el
23 de gener de 2018 a
les 21:45
Actualitzat el
24 de gener de 2018 a les
19:57
Et pot interessar
-
Política
Sirera enfurisma els històrics del PP a Barcelona
-
Política
Sílvia Paneque s'enfronta al viacrucis del Parlament per Rodalies
-
Política
El finançament irregular de CDC apareix vinculat a Andorra en el judici contra els Pujol
-
Política
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
-
Política
La Moncloa esquiva l'autocrítica per la debacle a l'Aragó i apunta al PP: «És el llevaneus de Vox»
-
Política
La Generalitat explora vies per assumir l'execució d'obres a Rodalies
