Avui fa 130 anys del primer "gran discurs independentista". El 25 de juliol de 1886 un metge barceloní va llegir la carta de Josep-Narcís Roca i Farreras, conegut columnista i farmacèutic, en un multitudinari acte al Teatre Novedades, al passeig de Gràcia. Un text clarament sobiranista i encara vigent a dia d'avui, tal com ha volgut ressaltar l'acte celebrat aquest dilluns i organitzat per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), l'Ateneu Barcelonès, la Comissió de la Dignitat, el Cercle Català de Negocis (CCN) i la revista Sàpiens.
Tot i que gran part del text se centrava en la protecció per a la indústria tèxtil catalana, es pot trobar un clar paral·lelisme entre el missatge de l'any 1886 i la situació actual de Catalunya, tal com explica Sàpiens. Precisament, posar de relleu aquestes similituds i destacar el sobiranisme com a reivindicació política històrica, han estat els punts centrals de l'acte.
L'actor Sergi Mateu ha estat l'encarregat de llegir el discurs de Roca Farreras a l'Ateneu Barcelonès. A l'esdeveniment també hi han participat Jordi Sànchez, president de l'ANC; Albert Pont, president del CCN, i Toni Strubell, membre de la Comissió de la Dignitat.
Cent trenta anys del primer gran discurs independentista
L'Ateneu Barcelonès acull un acte per commemorar l'aniversari | L'actor Sergi Mateu rememora l'escrit de Josep-Narcís Roca i Farreras de 1886
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de juliol de 2016 a
les 20:24
Et pot interessar
-
Política
Els pressupostos del Govern preveuen doblar els recursos del pla de barris
-
Política
Pressupostos i bona política
-
Política
Foment amenaça de portar al TC les mesures estrella d'Illa i els Comuns en habitatge
-
Política
Parlon justifica l'augment de pressupost d'Interior per la inseguretat i les emergències meteorològiques
-
Política
Albiol fitxa l'excandidat del PDECat a Badalona per coordinar la regidoria contra les ocupacions
-
Política
Junts presenta el veto als pressupostos i avisa Illa que són una qüestió de confiança
