CiU demana que es replantegi el túnel del TGV pel centre de Barcelona

Publicat el 22 de gener de 2007 a les 06:37
 
Trias ha especificat que fa uns anys el Govern de Madrid en mans del PSOE i l'Executiu Català, en mans del tripartit, "van canviar aquest projecte" i per això ha firmat que "el túnel pel centre de la ciutat no té sentit sense l'estació al Passeig de Gràcia".

El president del grup Municipal de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias ha fet aquestes declaracions en la roda de premsa que ha dut a terme conjuntament amb Felip Puig; el senador Pere Macias i el diputat al Parlament, Josep Rull, per tal de presentar la proposta de resolució que la federació entrarà al Parlament de Catalunya demanant que es "prioritzi el corredor del Vallès, amb la corresponent estació de viatgers" i garantint que el TGV arribi a la ciutat de Barcelona amb l'estació de Sants, d'una banda i de La Sagrera, per l'altra.

El líder de CiU a l'Ajuntament de Barcelona ha reiterat, una vegada més, la posició de la federació nacionalista respecte al traçat del TGV per la ciutat. "Fa temps que CiU, i el grup municipal de Barcelona, tenim una posició clara i fixa: si no hi ha estació al Passeig de Gràcia, fer un túnel per sota la ciutat no té sentit". Trias troba sorprenent que hi hagi gent que digui que "canviem d'opinió, nosaltres mantenim la nostra postura i ho expliquem, però hi ha coses que han canviat.
 
En el projecte actual no es contempla l'estació del Passeig de Gràcia, quin sentit té doncs fer el túnel per unir Sants i la Sagrera? Fer travessar el tren sense l'estació és un disbarat. Volem que el tren passi pel corredor del Vallès i que arribi a Sants i surti per la Sagrera".
 
Trias també troba preocupant el pas al costat de la Sagrada Família ja que les obres obliguen a fer un mur de 70 metres de profunditat. "És evident que les obres afectaran als entorns del temple, el monument més important de Barcelona" ha dit Trias, "i aquestes obres comportaran que durant dos anys, el principal atractiu turístic de la ciutat, quedi malmès".

Però per a Trias el replantejament del traçat pel centre de Barcelona es deu al fet que "s'ha descartat l'estació del Passeig de Gràcia". Així mateix, ha recordat que el desastre del Carmel, que va provocar una absoluta manca de confiança de la ciutadania en l'obra pública està influint negativament sobre la percepció dels ciutadans i per això, "el Govern ha de tornar a guanyar la confiança de la gent". Però, de moment, segons Trias "les coses es fan malament i les respostes que reben els ciutadans de les administracions són tardanes i equivocades. Si saps que hi ha una hipersensibilitat envers aquests temes no pot ser que no hi hagi una intervenció ràpida i que només s'actuï quan hi ha repercussió mediàtica".

Trias ha reclamat a l'Alcalde Hereu que exigeixi a les administracions que fan les obres al subsòl de la ciutat que les coses es facin bé, "és intolerable no sentir la veu alta i clara de l'Alcalde", i li ha demanat que no falli amb la interlocució amb els veïns afectats, "és una sorpresa que el president del patronat de la Sagrada Família no es pugui entrevista amb l'Alcalde, l'Alcalde té l'obligació d'escoltar".

El President del Grup Municipal ha criticat també la postura passiva que davant els fets ha pres l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor. Trias ha firmat que "el mal exemple del Prat efecta la moral col.lectiva de Barcelona".

Per la seva banda, el Portaveu del Grup Parlamentari de Convergència i Unió, Felip Puig, ha alertat de la debilitat que pateixen les infrastructures de Catalunya ja que "a l'haver-hi un únic color polític a totes les administracions, afecta a la defensa dels interessos de Catalunya. El TGV és un a infrastructura bàsica i essencial i el país fa més de 20 anys que treballa per aconseguir la connexió amb Europa".

Puig ha explicat que el plantejament que lidera Xavier Trias es farà arribar al Parlament de Catalunya. El portaveu nacionalista ha volgut deixar molt clar que Convergència i Unió defensa que es prioritzi la línia del TGV pel Vallès i que Barcelona tingui dues estacions terminals d'alta velocitat: "una, la de Sants que ens uniria amb les espanyes, i l'altra, la de la Sagrera, que és la línia cap a Europa". Així mateix, Josep Rull ha explicat que "tots aquests raonaments els portarem a debat parlamentari, presentarem una proposta de resolució"(veure document adjunt) i ha aprofitat per retreure al Tripartit II, "que hagi modificat el projecte" sense tenir en compte l'opinió de totes les formacions polítiques.

Al seu torn, el senador Pere Macias, ha acusat al tripartit de trencar els acords que es van prendre i que van portar a l'aprovació del Pla Director d'Infrastructures (PDI), amb un gran acord polític i social, que incloïa l'estació del TGV al Passeig de Gràcia. "Ara prenen una decisió repugnant, sense cap respecte per als ciutadans i això perjudica l'estat democràtic".

Finalment, el cap de CiU a l'Ajuntament ha negat que ara s'obri la discussió quan falten 4 mesos per a les eleccions, "el debat es reobre perquè les coses es fan malament, perquè han aparegut unes esquerdes, de les que no en tenim la culpa, però la manera d'actuar no és bona".

Trias ha recordat que CiU està defensant aquesta postura des del moment en que el govern central, el Tripartit I i l'Ajuntament de Barcelona van decidir canviar el projecte i eliminar l'estació del Passeig de Gràcia. El cap de CiU a Barcelona ha recordat també que des de CiU sempre s'ha apostat pel corredor del Vallès per garantir la connexió amb la frontera i també per descongestionar la circulació de trens pel centre de Barcelona.