El president del grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Badalona, Ferran Falcó, ha demanat aquest diumenge la dimissió del gerent de Badalona Comunicació, Albert Fernández Saltiveri, o el seu cessament per part de l'alcalde del PP, Xavier García Albiol, per haver intentat censurar el cant de 'L'estaca' de Lluís Llach durant la gala de lliurament dels premis del festival de curtmetratges Filmets que es va fer aquest dissabte al vespre. Segons el músic Martí Serra, Fernández Saltiveri es va adreçar a la banda durant l'assaig i els va dir que "la peça no es podia tocar". Durant la gala, Serra va explicar els fets al públic que va cantar, de manera espontània, la popular peça de Llach.
"Algú que es pensa que mana molt ens ha prohibit l'Estaca i crec que ho heu de saber", va denunciar el músic Martí Serra en el moment en què hauria tocat interpretar aquest tema de Llach. Tot seguit, de manera espontània, les 300 persones que assistien a la gala del festival de curtmetratges Filmets van començar a cantar l'Estaca i els músics els van acompanyar.
Avancem-NECat reclama que s'"assumeixin responsabilitats polítiques"
L'intent de prohibició d'aquest tema ha aixecat molta polseguera a Badalona, on el grup municipal d'Avancem-NECat també ha exigit a l'alcalde, Xavier Albiol, que desmenteixi que va censurar 'L'estaca' a la cerimònia de cloenda o que assumeixi responsabilitats polítiques i cessi el Gerent de Badalona Comunicació. "La censura mai no és un error! Cal que Albiol assumeixi responsabilitats polítiques", ha reclamat en un comunicat el regidor de l'Ajuntament i Coordinador d'Avancem-NECat Josep Duran.
En el mateix sentit s'ha expressat La Xarxa de Comunicació Local que retransmetia la gala. Aquest mitja ha anunciat via Twitter que obrirà un expedient informatiu per saber quin paper va tenir el gerent de Badalona Comunicació en la censura del tema.
CiU exigeix la dimissió de la persona que va intentar censurar «L'estaca»
Per la seva banda, Avancem-NECat reclama que s'"assumeixin responsabilitats polítiques"
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’octubre de 2014 a
les 17:59
Et pot interessar
-
Política
El fiscal creu que Junts és més responsable del «patiment» d'Eduard Pujol que l'exparella jutjada per assetjar-lo
-
Política
Junts, ERC, Comuns i CUP demanen que el Defensor del Poble obri una investigació sobre les morts i abusos durant la mili
-
Política
Niubó rep l'alta hospitalària i continuarà amb la recuperació a casa
-
Política
El Govern organitza un acte de comiat a l'UME després de la pesta porcina
-
Política
Discussió entre Núria Parlon i Ester Capella a la comissió d'Interior al Parlament
-
Política
Prohibir la compra especulativa i rellançar Rodalies: les condicions dels Comuns per aprovar els pressupostos
