CiU i ERC sotmetran aquest divendres a votació la proposta per portar, "amb caràcter urgent", la petició de referèndum a les Corts Espanyoles. Sense especificar per quina de les vies legals aposten, sol·liciten a la resta de formacions que se sumin a la iniciativa conjunta, que hauria de reflectir la intenció de convocar un referèndum el 2014. A més, refermen la intenció que la data i la pregunta es coneguin abans d'acabar l'any.
Les dues formacions han presentat de manera conjunta totes les propostes de resolució, exhibint unitat parlamentària. Un altre de les resolucions destacades és la voluntat que abans del juliol del 2014 l'Agència Tributària Catalana tingui capacitat per recaptar tots els impostos.
Hospital Clínic, Sant Pau i ICS
En l'àmbit de salut destaquen les propostes per garantir la titularitat pública de l'ICS i també de diversos hospitals que travessen greus problemes econòmics, com l'Hospital Clínic i l'Hospital de Sant Pau.
Escoles concertades
Pel que fa a educació, CiU i ERC plantegen que les escoles concertades situades en zones socio-econòmiques de nivell baix o que acullin estudiants de famílies de classe baixa, rebran recursos addicionals per garantir l'acolliment d'aquestes persones.
Renda Mínima de Subsistència
Les propostes de resolució també parlen de la creació d'una renda mínima per garantir que les persones que no puguin tenir accés a l'ocupació, disposin d'una renda mínima,ja sigui d'inserció, o a través d'un pla d'ocupació o altres ajuts i prestacions que permetin una subsistència digna, a fi d'evitar situacions de pobresa i exclusió social.
CiU i ERC pacten demanar de forma urgent el referèndum al Congrés
També proposen que l'Agència Tributària Catalana tingui capacitat per recaptar tots els impostos generats a Catalunya abans del juliol de 2014
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de setembre de 2013 a les 22:42
Et pot interessar
-
Política L'exdirectora del CNI declararà al setembre com a imputada per l'espionatge a Jové i Riba
-
Política Junqueras renova el Consell Assessor d'ERC que presidia Dolors Bassa
-
Política Cuerpo retira la seva candidatura a la presidència de l'Eurogrup per falta de suports
-
Política L'empresari Joseba Antxon desvincula Cerdán de Servinabar i nega comissions il·legals, però reconeix pagaments a Koldo
-
Política ERC posa el focus en la recaptació d'impostos una setmana abans de la bilateral del finançament
-
Política Els Comuns alerten que Junts «té la temptació» de pactar amb el PP per fer caure Sánchez