Aquest migdia el president de la Generalitat, Artur Mas, ha comparegut per explicar un plantejament a vuit mesos vista per enllestir la legislatura. Un pla de treball que incorpora preparar la "desconnexió de Catalunya" d'Espanya. Tot arrodonit amb un missatge directe als seus socis de governabilitat i al públic sobiranista en general: "Veig una major tranquil·litat i normalitat en les relacions entre CiU i ERC".
Una descripció que han recollit els republicans amb certa comoditat amb la vista posada en les plebiscitàries del 27-S. El portaveu adjunt d'ERC, Oriol Amorós, ha aprofitat els faristols del Parlament d'aquesta tarda per mostrar la seva satisfacció per la creació dels dos comissionats en Transparència i Transició Nacional al Govern.
Amorós ja ha avançat que la incorporació de Carles Viver i Pi-Sunyer i de Núria Bassols no seran les últimes. En aquest sentit ha anunciat que es consensuaran la incorporació de nous experts al Govern, precisament en els àmbits de la transparència i lluita contra la corrupció i en el de les estructures d'estat i transició nacional. "No és una qüestió de quotes sinó de parlar de les persones més adequades", ha insistit.
ERC ja té noms sobre la taula però no els vol fer públics fins que s'abordin les negociacions amb la Generalitat sobre aquesta qüestió. "No volem rostir cap nom", han assegurat a Nació Digital fonts de la direcció dels republicans que esperen enllestir aquesta negociació abans de la setmana vinent.
CiU i ERC tornen anar de bracet
Mas veu una més "tranquil·litat i normalitat" en les relacions | Els republicans estan satisfets amb els comissionats i esperen tancar la incorporació d'experts en "estructures d'Estat i en transparència" els propers dies
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de febrer de 2015 a
les 18:40
Et pot interessar
-
Política
Tancar Twitter
-
Política
L'oposició de Ripoll exigirà responsabilitats a Orriols si perd la subvenció milionària
-
Política
El fiscal creu que Junts és més responsable del «patiment» d'Eduard Pujol que l'exparella jutjada per assetjar-lo
-
Política
Junts, ERC, Comuns i CUP demanen que el Defensor del Poble obri una investigació sobre les morts i abusos durant la mili
-
Política
Niubó rep l'alta hospitalària i continuarà amb la recuperació a casa
-
Política
El Govern organitza un acte de comiat a l'UME després de la pesta porcina
