Josep Rull en la compareixença d'aquest dilluns.
Acabar amb el greuge històric del peatge més antic de l'Estat espanyol i la conversió de la Nacional II com una via urbana són motius suficients que eliminar el pagament de l'autopista del Maresme, la C32. Aquesta és la proposta de CiU explicada avui per Josep Rull, portaveu d’infraestructures de CiU al Parlament de Catalunya. El per què és clar, i el com l'ha detallat el mateix Rull acompanyat de la flor i nata de la federació a la comarca.
Primer, la intenció és incorporar un escalat de trànsits, des del 10% per a 8 trànsits al mes (un cop a la setmana), fins al 60% per a 40 trànsits (deu cops a la setmana), de dilluns a divendres, assolint, així, la possibilitat d’aconseguir la gratuïtat en cas que se sumin els factors de vehicle ecològic i de nombre d’ocupants del vehicle.
En segon terme, CiU proposa que les bonificacions s’han de poder articular per tots els trànsits fets pels residents a la comarca cap o des de Barcelona, independentment dels accessos emprats. D’aquesta manera, no s’hauria de distingir entre alt i baix Maresme.
Rull ha remarcat que “el que es decideixi al Maresme en matèria de peatges és important perquè pot servir com a model extrapolable en el conjunt del país”.