El president de Ciutadans, Albert Rivera, ha dit aquest diumenge que l'estat autonòmic necessita una revisió "profunda" i que els principis de lleialtat i coordinació entre administracions "és imprescindible". També ha contestat a l'avís d'Artur Mas que plantarà cara si el govern espanyol decideix "coordinar alguns aspectes de les comunitats autònomes". Li ha dit: "Mas plantarà cara contra la racionalització de l'estat autonòmic, però Ciutadans li plantarà cara a ell per tal que deixi de ser un president insubmís i irrespectuós amb les sentències judicials".
Rivera creu que la situació "complexa" del model territorial estatal és responsabilitat de PP i PSOE. Assegura que ambdues forces han desenvolupat l'estat autonòmic "a cop de pacte amb els nacionalistes" sense tenir en compte ni "la racionalització dels serveis" ni "l'eficiència econòmica".
Per això, el president de Ciutadans creu que l'estat autonòmic "només es podrà salvar si es reforma" i diu que s'ha de revisar "no només per motius econòmics, sinó també polítics". Al seu parer, la situació actual porta a "un estat fragmentat, descoordinat, amb governants autonòmics que se salten la Constitució i les lleis".
Per tot plegat, Rivera proposa "la supressió de les Diputacions, la reforma del Senat i modificar el model actuar de les televisions autonòmiques", el cost de les quals és "insostenible" a parer del cap de Ciutadans.
Rivera també s'ha referit a les declaracions del ministre Rubalcaba sobre l'aplicació de la sentència del Tribunal Suprem a l'entorn del bilingüisme a les aules a Catalunya. Li ha recordat que ha de fer complir les lleis arreu del territori espanyol, i ha demanat la dimissió del ministre Gabilondo si no s'aconsegueix imposar el bilingüisme a les aules.
Ciudadanos té clar que cal un altre model autonòmic
Política
Albert Rivera,el líder de la formació, creu que la situació actual porta a un estat fragmentat
ARA A PORTADA
-
Internacional Els nord-americans fan història: els demòcrates arraconen Trump i conquereixen el Congrés i la majoria d’estats Pep Martí i Vallverdú
-
Internacional Trump atribueix la desfeta republicana a l'absència del seu nom a les paperetes Gerard Mira
-
Política Óscar Puente assumeix la responsabilitat de l'accident i plega de ministre Ferran Casas i Manresa | Lluís Girona Boffi
-
Política Óscar Puente, el ministre de Twitter i «pitbull» de Sánchez que tira la tovallola Oriol March
Publicat el
16 de gener de 2011 a
les 17:03
Et pot interessar
-
Política
El País Valencià ve del futur
-
Política
Madrid al seu lloc i el radar sense miracle
-
Política A l'amnistia de Puigdemont ja només li queda un escull: Manuel Marchena
-
Política
Toni Comín trepitja el Parlament després de l'exili: «Tornem com a vencedors»
-
Política
El Govern destaca «l'honorabilitat» d'Eduard Rivas, excap de gabinet d'Illa investigat per irregularitats
-
Política
Feijóo entra en el cos a cos amb els sindicats i els demana desconvocar la vaga general
