10
de maig
de
2019, 19:11
Actualitzat:
19:19h
Ada Colau acostuma a recordar el seu origen humil, allunyat de les esferes de poder. Els avis paterns procedien d'un un petit poble d’Osca (Güel) i els materns van arribar a Catalunya des d’un municipi de Sòria (Almazán). Ho explicava en la campanya del 2015, quan encara no havia trepitjat les moquetes de les institucions. I també ho ha fet en l'arrencada d'aquesta cursa electoral, després de quatre anys a la plaça de Sant Jaume. Colau continua sent aquella dona rebel que té presents els orígens, per molt que com a alcaldessa li hagi tocat contemporitzar en les formes, no en el fons, perquè en l'obra de govern hi ha destil·lat la rebel·lia contra els poders de sempre.
I, en sintonia amb el caràcter inconformista, Colau té ara un cor rebel. En concret, el Cor Rebel de Barcelona. La formació musical es va estrenar en el primer acte electoral de campanya, dijous a la nit a la ronda de Sant Antoni, amb un clàssic amb missatge: Bella ciao. Colau va quedar entusiasmada amb el resultat de la iniciativa del partit, gestada el mes de desembre, però resolta en un temps rècord. La candidata de Barcelona en Comú va pujar a l'escenari per agrair el que va veure: "Sou la demostració que Sí se puede. Pensava que només tenint tres mesos de feina sonaria pitjor. I ha sonat brutal. Ja tinc ganes d'apuntar-me al cor". Colau va demanar una cançó extra al nounat grup. I va cantar al seu costat. "Barcelona tiene poder", repetia l'alcaldessa a la tornada de l'estrofa del bis.
Apel·lar a les emocions
Barcelona en Comú va posar en marxa la maquinària de la campanya de les municipals a finals de l'any passat. L'estratègia, estudiada i treballada per evolucionar la feina feta el 2015, es basava en generar mobilització per ampliar els suports, una crida repetida per la mateixa Colau en cada intervenció pública. I ja se sap per mobilitzar-se calen arguments, polítics i emocionals. La gestió de quatre anys de govern és la base sobre la qual treballar, però també cal posar-hi elements que esperonin l'electorat, com portar la música als mítings. "L'emoció és el que mou la gent, també en la política. Des de l'esquerra hi ha la tendència a pensar que amb la gestió i la raó n'hi ha prou. I no és així", explica Kate Shea Baird, responsable de la iniciativa del cor.
Les propostes "innovadores i fresques" que perseguia Barcelona en Comú havien de generar "alegria". I ja se sap que cantar és sinònim d'alegria. Quan en una de les sessions de formació que el partit va fer per preparar el porta a porta de la precampanya -20.000 visites a veïns- va sorgir la idea de donar recorregut a la idea d'un cor, tot va semblar quadrar. El partit va fer una crida oberta a la militància i es van rebre un centenar de respostes. El procés de selecció es va reduir després a una seixantena de persones, que no formaven part de l'estructura dels comuns. I, finalment, en va sorgir el Cor Rebel de Barcelona. El dirigeix Uri Mas, amb experiència en corals i el programa Oh Happy Day de TV3, i la primera persona a qui es va anar a buscar. "El vam contactar a principis de gener i ell veia just a arribar a la campanya, però ho hem aconseguit", relata Kate Shea Baird, de Barcelona en Comú.
"Quina emoció ser aquí quatre anys després. Això només és possible gràcies a la força de la gent comuna. És la revolució de les petites coses que fan els grans canvis". Colau destil·la confiança en els primers passos de la campanya. Ven "esperança" en l'espot electoral dels comuns. Espera guanyar i diu que pretén fer-ho amb més suports que el 2015. I, compte, que té un cor rebel.
I, en sintonia amb el caràcter inconformista, Colau té ara un cor rebel. En concret, el Cor Rebel de Barcelona. La formació musical es va estrenar en el primer acte electoral de campanya, dijous a la nit a la ronda de Sant Antoni, amb un clàssic amb missatge: Bella ciao. Colau va quedar entusiasmada amb el resultat de la iniciativa del partit, gestada el mes de desembre, però resolta en un temps rècord. La candidata de Barcelona en Comú va pujar a l'escenari per agrair el que va veure: "Sou la demostració que Sí se puede. Pensava que només tenint tres mesos de feina sonaria pitjor. I ha sonat brutal. Ja tinc ganes d'apuntar-me al cor". Colau va demanar una cançó extra al nounat grup. I va cantar al seu costat. "Barcelona tiene poder", repetia l'alcaldessa a la tornada de l'estrofa del bis.
.@AdaColau comença la campanya a Sant Antoni pujant a l'escenari i cantant amb El Cor Rebel de Barcelona. "Barcelona té poder", canta l'alcaldessa de @bcnencomuhttps://t.co/xMFGbakWL6#municipalscatpic.twitter.com/MrR323oe6Y
— NacióPolítica (@naciopolitica) 9 de mayo de 2019
Apel·lar a les emocions
Barcelona en Comú va posar en marxa la maquinària de la campanya de les municipals a finals de l'any passat. L'estratègia, estudiada i treballada per evolucionar la feina feta el 2015, es basava en generar mobilització per ampliar els suports, una crida repetida per la mateixa Colau en cada intervenció pública. I ja se sap per mobilitzar-se calen arguments, polítics i emocionals. La gestió de quatre anys de govern és la base sobre la qual treballar, però també cal posar-hi elements que esperonin l'electorat, com portar la música als mítings. "L'emoció és el que mou la gent, també en la política. Des de l'esquerra hi ha la tendència a pensar que amb la gestió i la raó n'hi ha prou. I no és així", explica Kate Shea Baird, responsable de la iniciativa del cor.
"Des de l'esquerra hi ha la tendència a pensar que amb la gestió i la raó n'hi ha prou. I, no és així, també cal moure la gent de forma emocional", expliquen a Barcelona en Comú
Les propostes "innovadores i fresques" que perseguia Barcelona en Comú havien de generar "alegria". I ja se sap que cantar és sinònim d'alegria. Quan en una de les sessions de formació que el partit va fer per preparar el porta a porta de la precampanya -20.000 visites a veïns- va sorgir la idea de donar recorregut a la idea d'un cor, tot va semblar quadrar. El partit va fer una crida oberta a la militància i es van rebre un centenar de respostes. El procés de selecció es va reduir després a una seixantena de persones, que no formaven part de l'estructura dels comuns. I, finalment, en va sorgir el Cor Rebel de Barcelona. El dirigeix Uri Mas, amb experiència en corals i el programa Oh Happy Day de TV3, i la primera persona a qui es va anar a buscar. "El vam contactar a principis de gener i ell veia just a arribar a la campanya, però ho hem aconseguit", relata Kate Shea Baird, de Barcelona en Comú.
Mitjanit ... i ja estem oficialment en campanya!
— Ada Colau (@AdaColau) 9 de mayo de 2019
Us deixo un missatge dirigit a tota la gent de Barcelona, i molt especialment a aquells que han de protagonitzar la Barcelona futura que volem conquerir: una ciutat d'esperança ❤️ #GuanyemElFuturpic.twitter.com/gGIyHljSxe
"Quina emoció ser aquí quatre anys després. Això només és possible gràcies a la força de la gent comuna. És la revolució de les petites coses que fan els grans canvis". Colau destil·la confiança en els primers passos de la campanya. Ven "esperança" en l'espot electoral dels comuns. Espera guanyar i diu que pretén fer-ho amb més suports que el 2015. I, compte, que té un cor rebel.