L'Ajuntament de Barcelona ha acordat aquest dimecres amb els participants a l'acampada independentista de la plaça Sant Jaume que la protesta sigui "compatible" amb les activitats que s'han programat en aquest espai durant les festes de la Mercè. Això és el que ha dit Jaume Asens, el tercer tinent d'alcalde del govern d'Ada Colau, i ha explicat que els concentrats debaten aquesta nit en assemblea com "reduir a la mínima expressió" la protesta perquè no interfereixi en el desenvolupament de les festes. "Esperem que en les pròximes hores o dies es pugui modificar [la protesta]", ha dit Asens.
Segons ell, una de les opcions que contemplen els acampats és reduir la protesta a quatre tendes de campanya i que una d'elles ocupi el centre de la plaça, si bé el tinent d'alcalde ha posat en qüestió que la tenda al centre sigui viable. Asens ha remarcat que han trobat una "bona disposició" per part dels acampats per fer la protesta "compatible" amb les festes. Ha explicat que, un cop determinin la "fórmula" per "reduir" la concentració, comunicaran aquesta decisió a l'Ajuntament. "Tenim els telèfons respectius i estarem en contacte permanent", ha indicat.
El tercer tinent d'alcaldia de l'Ajuntament ha reclamat als concentrats que facin una "pausa" en la protesta. Asens ha dit que les festes també són un "espai de reivindicació", especialment "en un moment d'excepcionalitat", però ha apel·lat a la "responsabilitat" i al "sentit comú" per fer que els veïns puguin "gaudir" de les festes.
Asens ha explicat que l'Ajuntament va començar a establir converses amb els acampats el dilluns per tal de conèixer les seves reivindicacions i intencions i per dir-los que"l'acampada en els termes en els quals està ara" és "incompatible" amb les diferents activitats culturals que es desenvolupen a la plaça Sant Jaume durant les festes, com els capgrossos i els castellers.
Colau permetrà l'acampada a Sant Jaume per la Mercè però reduïda «a la mínima expressió»
L'Ajuntament acorda amb els acampats independentistes que la protesta sigui "compatible" amb les festes, però pot quedar limitada a unes poques tendes
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
19 de setembre de 2018 a
les 20:15
Actualitzat el
19 de setembre de 2018 a les
21:04
Et pot interessar
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
-
Política
«Ni rastre de Josep Piqué»: el Cercle escolta Feijóo amb escepticisme
-
Política
ERC recula i evita la compareixença d'Illa al Parlament pels escàndols del PSOE
-
Política
Xoc frontal entre Feijóo i el Cercle: «Per què no es posa d’acord amb el PSOE?»
-
Política Junts, PP, Vox, CUP i Aliança presenten esmena a la totalitat als pressupostos
