L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha reiterat aquest dimecres en una entrevista a Antena 3 que no és ni ha estat mai "nacionalista ni independentista" i ha assenyalat que "l'autoritarisme del PP està enquistant" i "polaritzant" aquest conflicte, que al seu parer ha provocat que molts ciutadans que no eren independentistes s'hi hagin fet com a "forma de protesta davant aquest bloqueig". Per Colau, la celebració d'un referèndum és un "pas que no es pot obviar", ja que Catalunya està reclamant un reconeixement com a nació i que ho fa "de forma pacífica i per vies democràtiques.
En tot cas, l'alcaldessa de Barcelona s'ha mostrat partidària de superar el model d'"estat-nació" per donar més competències a les àrees metropolitanes, ja que és on es concentren la "immensa majoria" de ciutadans i on hi ha més problemes d'habitatge, transport, medi ambient i desigualtats".
Segons Colau, el conflicte català cal resoldre'l "reconeixent la sobirania del poble de Catalunya i el dret a decidir" i ha recordat l'"estat d'insatisfacció" a Catalunya té l'origen en el fet que el PP va recórrer un l'Estatut "votat per canals democràtics existents". "Políticament i legalment em sembla molt incorrecte que no es respecti l'Estatut que en el seu dia es va votar i aprovar de forma majoritària a Catalunya i en el Congrés", ha subratllat l'alcaldessa de Barcelona, que ho ha titllat "d'anomalia democràtica" i ha criticat la "judicialització" de la política. "Així no aconseguirem res", ha sentenciat.
Es pot consultar la pregunta la pregunta de Francisco Marhuenda que dona lloc a aquestes reflexions a partir del minut 17.45 del vídeo:
Colau reitera que no ha estat mai «ni nacionalista ni independentista»
En una entrevista a Antena 3, l'alcaldessa de Barcelona culpa el PP d'estar-se "enquistant" en el conflicte català i diu que la celebració d'un referèndum és un "pas que no es pot obviar"

- Ada Colau, en una roda de premsa recent. | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
Habitatge i llengua blinden el matrimoni Sánchez-Illa mentre Ayuso tasta els límits de la crispació Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Ayuso marxa de la conferència de presidents igual que ha entrat: amb un al·legat catalanòfob Sara Escalera / Bernat Surroca
-
El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP Bernat Surroca / Sara Escalera
-
Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Publicat el 09 d’agost de 2017 a les 19:27
Actualitzat el 09 d’agost de 2017 a les 19:46
Et pot interessar
-
Política Azcón veu «raons polítiques i no tècniques» en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El menú de la conferència de presidents: fet per un xef català i amb plats tradicionals
-
Política Illa tanca files amb Sánchez i demana un debat «rigorós» i sense «soroll» sobre el finançament
-
Política Conferència de presidents a Barcelona | La trobada acaba sense acords enmig dels atacs del PP contra el govern espanyol
-
Política Sánchez i Illa doblen l'aposta pel català per deixar en evidència el PP
-
Política Un retrat d'Ayuso en tres escenes a Pedralbes