Els unionistes se saben minoria i per això no accepten la democràcia. I també s'han adonat que, al contrari que els partits, l'ANC és una eina indeformable, que té com a única finalitat la pressió -cívica i pacífica- per aconseguir que la societat catalana passi a formar part del món directament i sense subordinacions. Per això cal destruir l'ANC. Urgentment.
Però per mantenir l'statu quo del règim espanyol a Catalunya necessiten alguna raó que legitimi el seu clamorós menyspreu per les urnes de cara a l'exterior. I això només pot donar-se si es poden presentar a si mateixos com a una minoria amenaçada i en perill de persecució. És el que intenten desesperadament. Tot plegat fabulacions sense cap èxit; ni una ratlla a la premsa internacional.
És ridícul que acusin de colpisme una entitat assembleària, participativa i desarmada. I més encara quan són incomptables les amenaces, directes o indirectes, que provenen del camp del nacionalisme espanyol que, ells sí, apel·len a un exèrcit amb una acreditadíssima tradició colpista.
Als unionistes no els amenaça ningú, i menys des del sobiranisme. Per això vénen a Nació Digital quan volen vendre llibres.
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de març de 2014 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El veredicte definitiu de l'amnistia: Europa asfaltarà el retorn de Puigdemont?
-
Política
Repicar i anar a la processó
-
Política El govern francès i Sánchez critiquen el comentari de Rajoy sobre la selecció francesa de futbol
-
Política
Què ha de decidir exactament el TJUE sobre l'amnistia?
-
Política
Trump i el capitalisme dels tramposos
-
Política
El Govern intensifica la pressió a Junts per evitar que faci descarrilar el finançament
