Concentració en suport dels detinguts el 29M

Acabat l'acte, els manifestants s'han dirigit a la Model

Publicat el 02 d’abril de 2012 a les 17:57
Concentració a la plaça Universitat per demanar l'alliberament dels detinguts el 29M Foto: Q.S.

Prop d'un miler de persones s'han concentrat aquest vespre a la plaça Universitat de Barcelona convocades per diversos col·lectius per demanar la llibertat dels detinguts a conseqüència dels aldarulls de la vaga general del 29M.

L'acte, que s'ha allargat aproximadament tres quarts d'hora, ha transcorregut amb tranquilitat, sense incidents i de forma totalment pacífica. S'han cridat consignes de rebuig a la criminalització dels participants a les manifestacions i de suport als detinguts, dels quals se n'ha demanat la llibertat.
 
L'acte ha acabat amb la lectura d'un manifest que demana que no es condemni abans d'hora els detinguts i es condemna la "persecució meidàtica" dels detinguts. Així mateix, s'ha criticat amb duresa l'actuació policial tant el dia de la vaga com els seguents. Crits com "la policia, tortura i assassina" han estat corejats durant la concentració. 

Tot i que en principi l'acte convocat era només una concentració, un cop acabada la lectura del manifest, la majoria de congregats ha marxat conjuntament pel carrer Aribau, en direcció a la presó Model, escortats per la policia, que ha hagut de tallar el trànsit de la Gran Via. Un fort desplegament policial, amb almenys set furgonetes de la BRIMO segueix la marxa.