La presa de possessió de Pere Aragonès ha estat un reflex de la situació política que travessa Catalunya i els efectes que perviuen de la tardor del 2017. La presència de tres presos polítics -Oriol Junqueras, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart- n'és un dels exemples. Els dirigents empresonats viuen aquests dies pendents de què opina el Tribunal Suprem sobre els indults, la carpeta més rellevant que afronta aquests dies el govern espanyol pel que fa a la carpeta catalana, i aquesta circumstància ho impregna tot. A diferència d'anteriors ocasions, aquesta vegada la Moncloa sí que ha enviat representant al Palau de la Generalitat, i la persona escollida ha estat Miquel Iceta.
El primer secretari del PSC ha intercanviat impressions durant una estona, un cop tancat l'acte, amb Cuixart. Ho fa fet sota la mirada de Salvador Illa, cap de files dels socialistes catalans al Parlament. La delegació del PSC -i del govern espanyol- la completava Teresa Cunillera, delegada de la Moncloa a Catalunya. El president d'Òmnium, com Sànchez i Junqueras, ha demanat un permís per ser presencialment a la presa de possessió, a la qual també han assistit els membres del Govern sortint.
Conversa entre Cuixart i Iceta a Palau: l'altra cara de la presa de possessió
El president d'Òmnium i el representant del govern espanyol en l'acte d'entronització d'Aragonès intercanvien impressions sota la mirada de Salvador Illa
- Jordi Cuixart i Miquel Iceta, aquest dilluns. | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
-
-
Junts planteja «reordenar» el sistema d'ajudes per fomentar «l'autonomia i no la dependència» Lluís Girona Boffi
-
La negociació dels pressupostos, en marxa: els Comuns fixen posició amb ERC distanciada Bernat Surroca Albet
-
Sumar, Comuns, IU i Més Madrid presentaran un projecte unitari el 21 de febrer per mantenir dempeus l'esquerra del PSOE Redacció
Publicat el
24 de maig de 2021 a
les 21:00
Actualitzat el
24 de maig de 2021 a les
21:35
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns esperen resposta del Govern en habitatge i Rodalies per avançar en els pressupostos
-
Política
La CUP també descarta la via Rufián: «És un projecte centrat a servir l'estat espanyol»
-
Política
L'Operació Rufián
-
Política
Els Comuns reclamen que la Generalitat pugui «planificar i executar obra» a Rodalies per aprovar els pressupostos
-
Política
ERC referma el «no» a la proposta de Rufián: «Cal una esquerra de quilòmetre zero»
-
Política
Feijóo implora a Vox que no sigui un «mur» per poder governar junts
