El govern espanyol ja ha respost a l'ultimàtum llançat avui pel president Torra, que ha donat fins al novembre a Pedro Sánchez per admetre un referèndum d'autodeterminació. La ministra Isabel Celaá ha demanat als dirigents de la Generalitat "calma" i ha afirmat: "Autogovern, sí, independència, no". "Les decisions desmesurades preses en el passat no poden condicionar les sortides dialogades, les únqiues desitjables en una societat europea, democràtica i avançada", ha dit. El camí, per l'executiu socialista, és "llei i diàleg".
La ministra ha demanat al sobiranisme que "governi". "El senyor Torra es torna a equivocar",ha dit, en al·lusió a les paraules d'ahir de Torra animant els CDR a "apretar". "Ni la radicalitat ni l'amenaça són el camí", ha expressat la portaveu de l'executiu. Celaá ha demanat a Torra que obri un diàleg dins de Catalunya. "El territori comú és l'autogovern, no la independència", ha afirmat en diverses ocasions.
Celaá ha assegurat que "entre el salt al buit i el 155 permanent que altres reclamen, hi ha un ampli espai pel diàleg". Aquest diàleg ja ha començat a donar els seus fruits, referint-se a la recuperació de la interlocució institucional i el desbloqueig de temes econòmics, com el deute de l'Estat amb la Generalitat.
Furgant contra el discurs radicalitzat del Partit Popular i Ciutadans, Celaá ha afirmat que l'oposició ha de donar suport a l'executiu quan es tracta de qüestions d'Estat. Fa pocs dies, després del darrer consell de ministres, el govern Sánchez va acusar l'oposició de dretes de practicar una "cacera" contra l'executiu socialista.
Cop de porta de la Moncloa a Torra: «Autogovern, sí, independència, no»
Política
Isabel Celaá assegura que "entre el salt al buit i el 155 permanent que alguns volen, hi ha un ampli espai pel diàleg"
- Isabel Celaá aquest dimarts a la Moncloa. | Europa Press -
- | Europa Press
ARA A PORTADA
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
02 d’octubre de 2018 a
les 19:39
Actualitzat el
03 d’octubre de 2018 a les
08:35
Et pot interessar
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
-
Política
Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu
-
Política
Les sancions als mitjans per les infiltracions policials arriben al Parlament i al Congrés
