Si bé ja existeixen des de fa anys carnets d'identitats catalanes, fins ara no n'hi havia cap que fos el DNI de la República de Catalunya, segons explica el seu impulsor Josep Farré. És per això que aquest empresari de Vidreres, propietari de Anman Gràfiques del Vallès, va decidir crear-ne un i comercialitza-lo. "Em feia il·lusió tenir aquest carnet i com que tinc els mitjans per a fer-ho vaig decidir convertir-lo en una realitat" detalla a Nació Digital.
La idea, però, va més enllà. Josep Farré vol que el DNI de la República de Catalunya serveixi per obtenir descomptes i promocions en establiments de "sensibilitat independentista". De fet, la campanya que ha iniciat per donar a conèixer la iniciativa té com a un dels objectius captar comerços que vulguin adherir-se al projecte. "Em vaig adonar que no podia arribar a acords amb grans cadenes: és molt difícil que es posicionin en una qüestió així. És per això que el meu públic són els petits establiments. De moment no he parlat amb cap botiga, espero que siguin els propietaris qui es posin en contacte amb mi i explicar-los la idea", comenta l'impulsor del projecte. Els descomptes els fixaria cada comerç.
El carnet es pot obtenir a través del web racoindependista.cat per 7,50 euros. La targeta es lliura al domicili i el preu inclou "la proposta de la Constitució de Catalunya de Reagrupament i vuit adhesius de vinil. Aquests últims són només pels primers 15.000", aclareix Farré. Tots els números d'identitat comencen amb la mateixa xifra, el 1714, i van seguits de quatre dígits més i una lletra. De moment 350 persones ja tenen el seu DNI de la República de Catalunya.
Creen el «DNI de la República de Catalunya»
L'impulsor de la iniciativa, Josep Farré, vol promoure una xarxa de comerços que ofereixin descomptes si es té el carnet
ARA A PORTADA
-
-
-
Suspens general a les Matemàtiques de la selectivitat 2026: un 4,18 de mitjana i la més baixa en com a mínim una dècada Víctor Rodrigo
-
Joan Torrecillas, la millor nota de la selectivitat a Barcelona: «Tenir una bona xarxa de suport és important» Gerard Mira
-
Miquel Edo, la millor nota de la selectivitat a Tarragona: «Quan m'ho han dit em tremolava la veu i no m'ho creia» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
20 d’agost de 2015 a
les 17:55
Et pot interessar
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
-
Política
La Flama del Canigó arriba al Parlament entre reivindicacions de la llengua
-
Política
«Qui la fa, la paga, es digui Ábalos o Ayuso»: la Moncloa busca el xoc amb el PP davant l’ofensiva judicial
-
Política
El Govern deslliga la condemna a Ábalos del futur de Sánchez: «S'ha d'acabar la legislatura»
-
Política Parlon i Trapero tornaran a comparèixer al Parlament per les infiltracions en assemblees de professors
-
Política
El Parlament prem l'accelerador per prohibir la compra especulativa abans de l'estiu
