Pablo Iglesias ha pujat les escales que condueixen a la galeria gòtica del Palau tres setmanes després que ho fes el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez. La setmana que ve serà Albert Rivera qui enfilarà el camí de Palau. Es veu que a Espanya és més fàcil venir a reunir-se amb el president de la Generalitat quan s’està a l’oposició.
El que no ha quedat clar és si Iglesias aprofitarà la seva estada a Barcelona –que s’allarga fins a demà al vespre- per reunir-se també amb el líder d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, com va fer el secretari general socialista. A una pregunta dels periodistes, Iglesias ha dit que no està prevista, però que li agradaria.
Demà dissabte, Mariano Rajoy serà a Barcelona per participar en un acte del Partit Popular. No hi haurà reunió amb Puigdemont. Tampoc es preveu cap mena de contacte ni trucada. A Presidència consideren que és el president espanyol qui ha de felicitar el nou president català.
Les passes de Nin
El llibre Andreu Nin. Seguint les teves passes (Edicions de Ponent), biografia en forma de còmic a cura de Lluís Juste de Nin, ha estat el regal sorpresa amb què el president Carles Puigdemont ha rebut Pablo Iglesias aquesta tarda al Palau de la Generalitat. La figura d’Andreu Nin és un antídot contra tot tipus de doctrinarismes. Marxista heterodox, defensor dels drets nacionals de Catalunya, enemic de l’estalinisme, la figura de Nin desmenteix els tòpics sobre l’origen burgès del catalanisme, en el qual en algun moment també ha caigut Iglesias.
Nin també assenyala els límits de la rebel·lia. El dirigent comunista, fill del Vendrell, fundador del Partit Obrer d’Unificació Marxista (POUM), aliat de la CNT en la causa de guanyar la guerra i fer la revolució, va ser detingut i assassinat per agents al servei de la Unió Soviètica. Però la figura de Nin, il·lustrat i rebec, il·lumina encara ara els horitzons més ambiciosos.
CRÒNICA Una tarda a Palau
Després que Rivera s’entrevisti amb Puigdemont la setmana vinent, tots els dirigents de l’oposició espanyol hauran anat a veure el president | El llibre sobre Nin que Puigdemont ha lliurat a Iglesias aconsegueix ser l’atracció
ARA A PORTADA
-
Cinc grans preguntes que ha de respondre Carlos Mazón a la comissió d'investigació de la dana Lluís Girona Boffi
-
La sentència d'Estrasburg esvaeix totes les esperances de l'independentisme? Josep Maria Tirapu Sanuy
-
ERC ajorna la proposta de l'IRPF al Congrés per no «distorsionar» la negociació pel finançament Lluís Girona Boffi
-
El pla Àsia del Govern: diversificació de mercats, reforç del turisme i cooperació tecnològica Redacció
-
L'eliminació dels pisos turístics s'estén a la Barcelona metropolitana: Cornellà també els vetarà David Cobo
Publicat el 08 d’abril de 2016 a les 20:47
Actualitzat el 08 d’abril de 2016 a les 20:52
Et pot interessar
-
Política
El Govern mobilitzarà 1.000 milions d'euros fins al 2030 per potenciar la intel·ligència artificial
-
Política
El mal menor no evitarà el mal major
-
Política
Canvis a l'Administració: quin futur espera als funcionaris?
-
Política
El bloqueig de Junts: un «all in» amb retorn incert
-
Política
Traïció i covardia entre les dunes: 50 anys de l'entrega del Sàhara al Marroc
-
Política
Colau descarta presentar-se a les primàries de BComú per tornar a ser alcaldessa
