El vicesecretari general de C's, José Manuel Villegas, ha reclamat al líder del PP, Mariano Rajoy, que esvaeixi qualsevol dubte sobre la possibilitat que no es presenti a la investidura i ha reclamat que faci pública la data en què se sotmetrà al criteri de la cambra baixa, després que el president en funcions hagi acceptat l'encàrrec de Felip VI de formar govern.
En tot cas, Villegas ha considerat "normal" que el Congrés doni "un marge" de temps a Rajoy per buscar suports i ha "celebrat" que Rajoy hagi pres la iniciativa. A pesar d'això, el dirigent de Ciutadans ha insistit que la seva formació "ja té decidida" la seva abstenció a una investidura de i només votaria "sí" a un candidat "de renovació". "No ha canviat res", ha reblat, per afegir: "votarem no a la primera votació i ens abstindrem a la segona".
C's assistirà a les reunions i negociacions on el partit sigui convocat però no hi ha possibilitat d'un canvi de posició. "Estem disposats a parlar amb el candidat, però ja hem passat del 'no' a l'abstenció per ajudar a desbloquejar aquesta situació" i Rajoy "ha de buscar aquesta abstenció d'altres partits", ha conclòs Villegas.
Duresa del PSOE
El PSOE ha reaccionat amb més duresa a l'ambigüitat de Rajoy, que no ha deixat clar si se sotmetrà a la investidura tot i acceptar l'encàrrec d'intentar formar govern de Felip VI. Antonio Hernando, portaveu socialista, ha assegurat que és "inconstitucional" que el líder popular no se sotmeti al debat d'investidura i que les declaracions que ha fet aquest dijous són una "irresponsabilitat".
C's demana a Rajoy que esvaeixi qualsevol dubte sobre la investidura
Política
José Manuel Villegas reclama al president en funcions que faci pública la data del debat
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de juliol de 2016 a
les 19:07
Et pot interessar
-
Política
Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia
-
Política
El Govern presenta el programa «Catalunya, casa palestina»
-
Política
Manifestació independentista de la Diada 2026: recorreguts i horaris a Barcelona, Girona i Amposta
-
Política El Suprem avala la destrucció d'urnes de l'1-O i en qüestiona el valor històric
-
Política
L'empresari Julio Martínez no aclareix el paper de Zapatero en el rescat de Plus Ultra
-
Política
El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI
