L'acció exterior catalana és una de les obsessions dels partits contraris a la independència. El govern espanyol va recórrer el pla d'acció exterior de la Generalitat i dimecres el Tribunal Constitucional el va suspendre. Cs, però, no en té prou i, en el programa electoral del 10-N fet públic aquest divendres, va més enllà. "Garantirem que allí on hi hagi un populista o un nacionalista tacant la imatge d'Espanya, hi haurà un diplomàtic espanyol per fer-li front".
És un dels punts del document, el qual es proposa acabar "amb la nova Llegenda Negra sobre Espanya que intenten propagar els nacionalistes i populistes". El partit d'Albert Rivera, però, no concreta quants recursos humans i econòmics comportarà situar tants diplomàtics per taponar qualsevol crítica que se li pugui fer a l'Estat, ja que els actuals ambaixadors i diplomàtics ja acostumen a estar a sobre dels actes dels dirigents catalans a l'exterior, però les comunitats catalanes també organitzen nombroses accions i activitats.
De la mateixa manera, el programa de Cs també inclou el tancament de totes les delegacions autonòmiques "que actuen contra l'interès general d'Espanya" a través d'una reforma de la llei d'Acció Exterior per dotar al ministeri del ram de més poders per torpedinar la diplomàcia catalana.
Aplicació immediata del 155
Igualment, els de Rivera incorporen totes les amenaces contra l'autogovern català, cosa que implica l'aplicació immediata del 155 "fins assegurar el restabliment de la Constitució a Catalunya per garantir la seguretat i la convivència entre tots els catalans", així com el control dels comptes de la Generalitat, ressituar els Mossos sota les ordres directes del ministeri de l'Interior, o la recuperació de les competències en presons per a l'Estat.
De la mateixa manera, Cs vol reformar els articles sobre sedició i rebel·lió del codi penal, la llei de Seguretat Nacional i la d'Estabilitat Pressupostària per "protegir els espanyols dels cops d'estat en el segle XXI" i frenar nous referèndums. Pretén també prohibir totes les subvencions a associacions que vagin en contra de la Constitució o aprovar una llei de llengües oficials per impedir el coneixement d'una llengua cooficial sigui un impediment per optar a una plaça pública.
Cs promet posar un diplomàtic a tot arreu on algú vulgui «tacar la imatge d'Espanya»
El programa del partit de Rivera promet tancar les delegacions exteriors que vagin contra l'interès de l'Estat i acabar "amb la nova Llegenda Negra"
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de novembre de 2019 a
les 19:18
Et pot interessar
-
Política
Els altres calendaris dels pressupostos
-
Política
Illa demana «responsabilitat» a ERC per tenir pressupostos davant la inestabilitat global
-
Política
El Govern defensa el compromís de Catalunya amb «els drets de les dones de tot el món» pel 8-M
-
Política
«Junts no es pot permetre el luxe de renunciar a governar en tots els àmbits»
-
Política
Junqueras no es mou amb els pressupostos: sense IRPF, no hi haurà negociació
-
Política
Urtasun demana a Illa convocar partits i sindicats per estudiar mesures de protecció davant la guerra de l'Iran
