El president d'Òmnium, Jordi Cuixart, creu que no té sentit una taula de diàleg amb l'Estat amb objectius electorals. Durant l'acte de celebració dels 60 anys de l'entitat, Cuixart ha fet una crida als governs i als partits polítics a "respectar la veu del poble". "Tant de bo la remodelació del govern de Sánchez tingués per objectiu facilitar al màxim les reivindicacions de la ciutadania", ha reflexionat en veu alta tot lamentant que "la repressió segueix en augment".
"Se segueixen condemnant activistes a 5-6 anys de presó per exercir drets fonamentals i seguim veient com a servidors públics se'ls estan demanant milers d'euros per fer ús de les seves obligacions", ha condemnat tot reclamant a Sánchez "passar de les paraules als fets".
En ser preguntat per la presència de dos catalans al capdavant de dos ministeris, Cuixart ha recordat que "és molt habitual" que hi hagi ministres catalans i els ha desitjat "molta sort i encerts". Amb tot, ha subratllat que ni "l'etapa inicial de Pedro Sánchez ni la final de Mariano Rajoy no s'han caracteritzat ni molt menys per la fi de la repressió".
"Independent de qui siguin els membres del govern, això és una qüestió d'Estat", ha assegurat tot reiterant que "és l'Estat qui té un conflicte amb Catalunya perquè no vol respectar la voluntat majoritària del poble català que passa per exercir el dret a l'autodeterminació".
Cuixart creu que no té sentit una taula de diàleg amb objectius electorals
El president d'Òmnium desitjaria que la remodelació de Sánchez fos per escoltar les reivindicacions de la ciutadania
- Jordi Cuixart en l'acte de celebració dels 60 anys d'Òmnium Cultural -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Romero manté que no retirarà els pressupostos, però ERC que assegura que ho negocien per evitar una derrota Bernat Surroca Albet
-
-
-
Font no llança la tovallola per presidir el Barça: «La vida ens oferirà una altra oportunitat» Neus Climent
-
Les obres de l'R2 se sumen als talls de línies vuit setmanes després de l'accident de Gelida Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
11 de juliol de 2021 a
les 13:00
Et pot interessar
-
Política
El funeral de Ciutadans
-
Política
Vox tasta els límits de ser el partit de Trump
-
Política
Rufián i Tardà desafien el veto de la direcció d'ERC a la llista àmplia d'esquerres: «Venen salvatges»
-
Política
Felip VI admet que hi va haver «molt abús» durant la conquesta d'Amèrica
-
Política
ERC proposa un paquet anticrisi amb una rebaixa de l'IRPF a les rendes baixes
-
Política
El Govern avisa que sense pressupostos caldrà limitar la despesa per pagar nòmines
