El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, s'ha distanciat del que considera un discurs "derrotista" i "apocalíptic" sobre la salut del català. En una trobada al Palau de la Generalitat amb el president Pere Aragonès, Cuixart ha defensat que "possiblement mai a la història dels Països Catalans hi havia hagut tanta gent preparada que podia parlar català amb tota normalitat", però ha admès que "a l'Estat espanyol i francès, hi ha centenars de lleis que impedeixen el desenvolupament de la llengua".
"El català, per no tenir un estat propi que el defensi, està sistemàticament bandejat", ha lamentat el líder independentista. A la trobada, també hi ha assistit la vicepresidenta i presidenta d’Acció Cultural del País Valencià, Anna Oliver, i el secretari i tresorer i president d’Obra Cultural Balear, Josep de Lluís. Ambdues entitats formen part de la Federació Llull, que també presideix Cuixart i inclou Òmnium Cultural.
Tots tres han emplaçat Aragonès a treballar per la reciprocitat de les emissions de TV3 i À Punt, la televisió pública del País Valencià, amb el fi de reconstruir un espai comunicatiu per a 10 milions de catalanoparlants. La Federació ha celebrat que el president català mantingui trobades amb el president valencià, Ximo Puig i la presidenta de les Illes, Francina Armengol, i que tots tres tinguin una "predisposició per la normalització de la llengua catalana".
Cuixart defuig del discurs «derrotista» sobre la salut del català
El president d'Òmnium Cultural denuncia que la llengua està sistemàticament "bandejada" per l'Estat espanyol i francès
- Josep de Lluís, Jordi Cuixart, Pere Aragonès i Anna Oliver al Palau de la Generalitat de Catalunya -
- Ruben Moreno
ARA A PORTADA
Publicat el
31 d’agost de 2021 a
les 16:25
Et pot interessar
-
Política Sánchez es dispara gràcies al xoc amb Donald Trump, segons el CIS
-
Política
Bárcenas admet que va encarregar a un pres la destrucció d'un àudio que implicava Rajoy
-
Política
El Govern situa el consorci d'inversions com a exemple dels «grans consensos» necessaris
-
Política
Amnistia Internacional alerta que la directiva de retorns pot “normalitzar” batudes contra migrants
-
Política
Pedro Sánchez, «líder mundial» i alguna cosa més?
-
Política
Els dilemes del judici als Pujol
