
"A mi m'han arribat a dir que això del procés és un invent de l'Artur Mas i La Vanguardia", explicava Daniel Vázquez Sallés en un dels dijous que Òmnium Cultural dedica al debat d'idees. Vázquez és un dels catalans del Pont Aeri -del de veritat- perquè ha viscut, des de fa molts anys, a cavall entre Barcelona i Madrid i ha treballat en mitjans de comunicació de tots dos extrems de la línia aèria. Escriptor i periodista cultural, considera que "allà tot el que és català és considerat provincià" i que "Barcelona molesta perquè es tracta de centralitzar no només el poder, sinó també la cultura".
A preguntes de Marina Llansana i Francesc Marc Àlvaro, el fill de l'escriptor Manuel Vázquez Montalbán i la historiadora Anna Sallés assegurava que "En aquests moments és impossible obrir noves vies de comunicació. La catalanofòbia és real, a mi m'han decebut els intel·lectuals de l'esquerra espanyola. S'han creuat línies molt perilloses". De fet, Vázquez Sallés creu que "el procés ha servit per posicionar molta gent. Jo he volgut sumar-me a un moviment que em sembla importantíssim".
I per contextualitzar, una frase inoblidable: "El meu pare deia que el Barça és l'exèrcit desarmat de Catalunya". Potser per això, diu, "no li perdonen a Guardiola el seu posicionament després d'haver vestit la samarreta espanyola". "I si s'hagués negat a jugar amb Espanya li ho haurien perdonat?", es pregunta algú, en veu alta.