Daniel Vázquez: «M'han decebut els intel·lectuals de l'esquerra espanyola»

El fill de Manuel Vázquez Montalban se suma al procés perquè "és impossible obrir noves vies de comunicació"

Publicat el 10 d’abril de 2014 a les 18:44
Daniel Vázquez Sallés, flanquejat per Marina Llansana i Francesc Marc Àlvaro.

"A mi m'han arribat a dir que això del procés és un invent de l'Artur Mas i La Vanguardia", explicava Daniel Vázquez Sallés en un dels dijous que Òmnium Cultural dedica al debat d'idees. Vázquez és un dels catalans del Pont Aeri -del de veritat- perquè ha viscut, des de fa molts anys, a cavall entre Barcelona i Madrid i ha treballat en mitjans de comunicació de tots dos extrems de la línia aèria. Escriptor i periodista cultural, considera que "allà tot el que és català és considerat provincià" i que "Barcelona molesta perquè es tracta de centralitzar no només el poder, sinó també la cultura".

A preguntes de Marina Llansana i Francesc Marc Àlvaro, el fill de l'escriptor Manuel Vázquez Montalbán i la historiadora Anna Sallés assegurava que "En aquests moments és impossible obrir noves vies de comunicació. La catalanofòbia és real, a mi m'han decebut els intel·lectuals de l'esquerra espanyola. S'han creuat línies molt perilloses". De fet, Vázquez Sallés creu que "el procés ha servit per posicionar molta gent. Jo he volgut sumar-me a un moviment que em sembla importantíssim".

I per contextualitzar, una frase inoblidable: "El meu pare deia que el Barça és l'exèrcit desarmat de Catalunya". Potser per això, diu, "no li perdonen a Guardiola el seu posicionament després d'haver vestit la samarreta espanyola". "I si s'hagués negat a jugar amb Espanya li ho haurien perdonat?", es pregunta algú, en veu alta.