El 2018 va arrencar amb Mariano Rajoy còmodament instal·lat a la Moncloa, combatent amb mà de ferro les evolucions del procés català i governant la Generalitat a través del 155. El tanca com a registrador de la propietat, allunyat de la primera fila i observant com la seva cúria, abans poderosa -amb Soraya Sáenz de Santamaría com a principal exponent-, ha passat a un segon pla dins del PP amb la tria de Pablo Casado com a nou president del partit. La moció de censura contra Rajoy, liderada per Pedro Sánchez, va sacsejar de manera inèdita el panorama de la política estatal.
L'any ha estat marcat per l'arribada al poder del PSOE, però també per les crisis de govern que han patit els socialistes en només sis mesos -dimissions incloses de dos ministres-, per la crisi de la cúpula judicial i per l'esclat dels màsters. La irrupció de Vox al parlament andalús, on Susana Díaz ha conduït el PSOE als pitjors resultats de la seva història i l'ha abocat a perdre-hi el poder després de quatre dècades, és el senyal més alarmant que deixa un 2018 taquicàrdic per a les formacions al Congrés dels Diputats.
[seguiment2]426[/seguiment2]
De la censura al terratrèmol Vox: el 2018 a l'Estat, en deu moments
La presidència de Pedro Sánchez, la pèrdua de poder del PSOE a Andalusia, el canvi de lideratge al PP i l'esclat dels àudios de Villarejo, sumats a la crisi del poder judicial, marquen l'any a Madrid
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de desembre de 2018 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Política
L'extrema dreta guanya a Elna, Ribesaltes i Cànoes i confirma la seva força a la Catalunya Nord
-
Política
Sánchez exigeix reobrir l'estret d'Ormuz i preservar totes les centrals d'energia de l'Orient Mitjà
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política Els Comuns veuen «benvingudes» les demandes d'ERC de noves competències
-
Política ERC només ha rebutjat una vegada els pressupostos d'un president que ha investit
-
Política
Illa i Junqueras, dos rivals condemnats a entendre's
