De la Vega veu bé que s'exigeixi als professors d'universitats catalanes el nivell C de català

Publicat el 20 de juny de 2008 a les 14:13
De la Vega ha volgut esvair 'dubtes i malentesos' en apuntar que la relació entre el govern de l'Estat i el de la Generalitat és 'positiva, lleial i constructiva' i que tan les transferències a la Generalitat com l'exercici de competències que recull l'Estatut s'estan produint a un 'ritme de normalitat'.

Les seves paraules són la resposta de l'executiu espanyol a les informacions periodístiques que apunten a l'existència de malestar al sí del Govern d'Entesa pel desinterès i la tranquil·litat amb què l'equip de José Luis Rodríguez Zapatero aborda els compromisos estatutaris.

Segons De la Vega, els suposats desencontres entre els dos executius es plantegen de forma regular cada cop que s'aproxima una reunió bilateral entre el Govern i l'Estat en què, ha afirmat, 'com sempre' s'avançarà en el desenvolupament de l'Estatut. 'El govern' ha dit, 'està treballant amb la Generalitat' perquè l'Estatut de Catalunya, com el de la resta de Comunitats Autònomes, 'comencin a caminar'.

La reforma a les universitats és 'raonable'

La vicepresidenta ha valorat positivament l'acord adoptat pel Consell Interuniversitari que estableix que els professors que vulguin exercir en universitats a Catalunya, tan públiques com privades, hauran d'acreditar el nivell C de català.

En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la vicepresidenta ha assegurat que es tracta d'un acord 'raonable' perquè homologa els requisits d'accés a les universitats i estableix que els professors que han accedit al càrrec per currículum acadèmic tenen un termini de dos anys per acreditar el nivell C de català.

A més, ha recordat, l'acord estableix 'nombroses excepcions', com en els casos d'investigadors que venen de fora, professors que reuneixen o han de fer cursos derivats d'una catalogació d'excel•lència.

En definitiva, segons De la Vega, es tracta d'un acord 'bastant equilibrat' en què 'està garantit l'exercici dels drets que estableix la Constitució en referència a la llengua' i pels què el govern espanyol 'sempre estarà vigilant,