De l'oferta de JxCat a Graupera al «refredar el tramvia» d'ERC: el debat independentista a Barcelona, en 15 frases
Ferran Mascarell (JxCat), Miquel Puig (ERC), Jordi Magrinyà (CUP) i Jordi Graupera (BCAP) debaten sobre el paper de Barcelona en el procés i el model de ciutat en el primer debat de candidatures independentistes
Ara a portada
-
Economia Junts diu que el seu aval a l'informe de Competència dona arguments a Sánchez per frenar l'opa al Sabadell Bernat Surroca Albet
-
-
Política Ayuso, la creadora del nacionalisme madrileny que escalfa a la banda per dirigir el PP Tania Tapia Díaz
-
Política La CUP, un any després del 12-M: del declivi electoral a la negociació (puntual) amb el Govern Sara Escalera
-
Publicat el 08 d’abril de 2019 a les 20:30
Actualitzat el 08 d’abril de 2019 a les 21:17
L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha organitzat el primer debat entre les candidatures independentistes a l'Ajuntament de Barcelona. Inicialment hi havien de participar els alcaldables però finalment Jordi Graupera (BCAP) ha estat l'únic cap de cartell que ha pujat a l'escenari del Teatre de Sarrià, al costat del número quatre de Junts per Catalunya, Ferran Mascarell, el número tres d'ERC, Miquel Puig, i el número dos de la CUP, Jordi Magrinyà.
- Ferran Mascarell a Jordi Graupera: "Graupera, et proposo formalment que estiguis a la mateixa candidatura que jo"
- Ferran Mascarell: "És obvi que [els independentistes] hauríem d’anar plegats. Si nosaltres no anem plegats contra l’estat espanyol, no sabem fer política d’unitat".
- Miquel Puig: "Les guerres es guanyen anant a l’atac. Hem d’aplegar el 80% de catalans que creuen que aquest assumpte s’ha de resoldre votant. No ens hem de tancar per assegurar-nos l’Ajuntament de Barcelona i resistir, sinó obrir-nos".
- Miquel Puig: "Si nosaltres [els independentistes] som majoria, això està fet. Espanya vol ser un país democràtic, tot i que després li costa".
- Jordi Graupera: "El pretext pel qual Artadi i Maragall no han vingut a aquest debat soc jo. Però a qui no volen és a vosaltres prenent decisions".
- Jordi Magrinyà: "Va haver-hi un moment en què vam anar junts amb ERC i JxCat perquè la gent ens hi va obligar. Però la demanda va ser desoïda. Demanar unitat ara és poc menys que una fal·làcia".
- Jordi Graupera: "El món postconvergent fa una apel·lació a la unitat que es converteix en un xantatge. ERC ens ofereix una ampliació de la base que no consisteix a tractar els altres com gent que pensa diferent sinó que rebaixa el propi discurs per veure si sedueix el votant dels altres partits".
- Miquel Puig a Ferran Mascarell : "Jo no he sentit mai un convergent preocupat per la deriva del turisme a Barcelona".
- Miquel Puig:"El meu cap de llista [Ernest Maragall] diu que cal estudiar la proposta de connectar el tramvia i prendre una decisió oportuna. És el que dius quan no saps ben bé que dir, però és que hi ha un grup municipal que ha fet bandera d’això i convé refredar-ho.
- Jordi Magrinyà: "Jo vaig néixer a la Barceloneta, que és la zona zero de la catàstrofe de la gestió de l'espai públic".
- Miquel Puig: "Els manters són una pobra gent però representen un problema d'ocupació de l'espai públic".
- Jordi Graupera a Miquel Puig, sobre els manters: "Pobra gent ho seràs tu. Els manters ens estan enviant el missatge que no volen delinquir. Qualsevol repressió empeny els manters cap a capes més profundes de contravenció de la llei".
- Jordi Magrinyà: "Volem un transport públic que tendeixi a la gratuïtat, en la mesura del possible. Tenim la T-10 a més de 10 euros i uns directius de TMB que consumeixen una quantitat d’euros astronòmica".
- Jordi Graupera: "Volem instal·lar un peatge de congestió pels cotxes a l'entrada de Barcelona. Entrar a la ciutat contaminant ha de tenir un cost i els diners recollits en aquest peatge han d'anar al transport públic".
- Ferran Mascarell: "La Guàrdia Urbana ha de créixer, rejovenir-se i reorientar-se".
- Ferran Mascarell a Jordi Graupera: "Graupera, et proposo formalment que estiguis a la mateixa candidatura que jo"
- Ferran Mascarell: "És obvi que [els independentistes] hauríem d’anar plegats. Si nosaltres no anem plegats contra l’estat espanyol, no sabem fer política d’unitat".
- Miquel Puig: "Les guerres es guanyen anant a l’atac. Hem d’aplegar el 80% de catalans que creuen que aquest assumpte s’ha de resoldre votant. No ens hem de tancar per assegurar-nos l’Ajuntament de Barcelona i resistir, sinó obrir-nos".
- Miquel Puig: "Si nosaltres [els independentistes] som majoria, això està fet. Espanya vol ser un país democràtic, tot i que després li costa".
- Jordi Graupera: "El pretext pel qual Artadi i Maragall no han vingut a aquest debat soc jo. Però a qui no volen és a vosaltres prenent decisions".
- Jordi Magrinyà: "Va haver-hi un moment en què vam anar junts amb ERC i JxCat perquè la gent ens hi va obligar. Però la demanda va ser desoïda. Demanar unitat ara és poc menys que una fal·làcia".
- Jordi Graupera: "El món postconvergent fa una apel·lació a la unitat que es converteix en un xantatge. ERC ens ofereix una ampliació de la base que no consisteix a tractar els altres com gent que pensa diferent sinó que rebaixa el propi discurs per veure si sedueix el votant dels altres partits".
- Miquel Puig a Ferran Mascarell : "Jo no he sentit mai un convergent preocupat per la deriva del turisme a Barcelona".
- Miquel Puig:"El meu cap de llista [Ernest Maragall] diu que cal estudiar la proposta de connectar el tramvia i prendre una decisió oportuna. És el que dius quan no saps ben bé que dir, però és que hi ha un grup municipal que ha fet bandera d’això i convé refredar-ho.
- Jordi Magrinyà: "Jo vaig néixer a la Barceloneta, que és la zona zero de la catàstrofe de la gestió de l'espai públic".
- Miquel Puig: "Els manters són una pobra gent però representen un problema d'ocupació de l'espai públic".
- Jordi Graupera a Miquel Puig, sobre els manters: "Pobra gent ho seràs tu. Els manters ens estan enviant el missatge que no volen delinquir. Qualsevol repressió empeny els manters cap a capes més profundes de contravenció de la llei".
- Jordi Magrinyà: "Volem un transport públic que tendeixi a la gratuïtat, en la mesura del possible. Tenim la T-10 a més de 10 euros i uns directius de TMB que consumeixen una quantitat d’euros astronòmica".
- Jordi Graupera: "Volem instal·lar un peatge de congestió pels cotxes a l'entrada de Barcelona. Entrar a la ciutat contaminant ha de tenir un cost i els diners recollits en aquest peatge han d'anar al transport públic".
- Ferran Mascarell: "La Guàrdia Urbana ha de créixer, rejovenir-se i reorientar-se".
Et pot interessar
-
Política Illa i Montero reivindiquen la relació «estratègica» entre Catalunya i Andalusia en ple debat del finançament
-
Política Una vintena de diputats del Parlament s'apunten al servei d'assessorament per millorar l’ús del català
-
Política L'anunci contra Mazón a Times Square: «Tenim 228 raons perquè no tornes»
-
Política Junts trenca aquesta tarda un silenci incòmode sobre l'aval de la CNMC a l'opa contra el Sabadell