Potser que alguns responsables polítics i policials es comencin a posar glaçons als calçotets abans de proposar reformes legislatives que converteixin Barcelona en un espai d'excepció. Perquè no ens faran creure que per acabar amb els que trenquen aparadors, apedreguen els Mossos o cremen contenidors és necessària una legislació repressiva com la que s'han hagut d'empassar a Euskadi al llarg dels últims cinquanta anys.
En una democràcia no hi poden haver detencions preventives i les penes de presó han d'estar proporcionades. De la mateixa manera que no es poden tolerar les tortures i la violència policial ha de ser la mínima i sempre entesa com a últim recurs possible.
No tenim perquè viure sotmesos a una legislació excepcional ni necessitem que es cronifiqui una violència urbana latent a causa dels excessos dels jutges o els policies. No cal endurir més el Codi Penal ni aplicar cap llei antiterrorista. Simplement, la policia ha de fer la seva feina i fer-la bé. Per repartir garrotades o aplicar la cadena perpètua a un que crema contenidors no necessitàvem ni l'escola de policia de Mollet ni un conseller d'Interior.
ARA A PORTADA
Publicat el
04 d’abril de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
